T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Niğde Belediyesi’nin vatandaşların şikayet ve taleplerine anında yanıt verdiği Beyaz Masa ve iletişim kanalları yoğun ilgi görüyor.
Vatandaşlara daha hızlı hizmet sunmak ve sorunlara anında çözüm üretmek amacıyla oluşturulan 444 51 01 numaralı Çağrı Merkezinde, yılbaşından bu yana 100 bine yakın çağrıya cevap verildi. Beyaz Masaya yapılan yüz yüze başvuru sayısı ise 21 bini geçti.
VATANDAŞIN ÇÖZÜM ADRESİ…
Niğde Belediyesi’nin vatandaşların sorunlarına hızlı ve etkili çözüm bulmak, şikayet ve taleplere anında yanıt verebilmek amacıyla oluşturduğu Beyaz Masa Birimi ve diğer iletişim kanalları, çözüm adresi olmaya devam ediyor.
Niğde Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde kurulan Beyaz Masa ile 444 51 01 numaralı Çağrı Merkezi, ulakBEL, WhatsApp istek ve şikayet haklarına yapılan başvurularla ilgili veriler açıklandı.
ÇAĞRI MERKEZİNE 97 BİN 227 BAŞVURU YAPILDI
Buna göre, vatandaşların şikayet ve taleplerine anında çözüm üretmek amacıyla ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlayan Niğde Belediyesi’nin 444 51 01 numaralı Çağrı Merkezi’nde, 1 Ocak-18 Aralık 2023 tarihleri arasında, 97 bin 227 çağrıya cevap verildi.
BEYAZ MASAYA 21 BİN 146 YÜZ YÜZE BAŞVURU
Beyaz Masa Birimi’ne ise aynı süre içerisinde 21 bin 146 adet yüz yüze talep ve şikayet başvurusu yapıldı. Yapılan başvurulardan 20 bin 135’ine cevap verildi. 911 başvuru ise işlem sırasına göre yanıtlanacak.
Beyaz Masa Birimi’ne şahsen verilen dilekçe sayısı da 11 bin 947 olarak belirlendi. Bu dilekçelerden 10 bin 986’sı yanıtlanırken, 961 dilekçe işlem sırasına göre yanıtlanmayı bekliyor.
WHATSAPP İHBAR HATTINA 12 BİN 320 BAŞVURU YAPILDI
WhatsApp İstek ve Şikayet Hatlarına iletilen 12 bin 320 başvurudan 12 bin 40’ı cevaplandı. 280 talep ve şikayet cevap verilmek üzere beklemeye alındı.
BAŞVURULARA CEVAP VERME ORANI YÜZDE 95’İ GEÇTİ
Vatandaş ile kurum arasındaki tüm iletişimi tek bir ekranda otomatik olarak toplayan iletişim yönetim sistemi ‘ulakBEL sistemine’ de sahip olan Niğde Belediyesi, Beyaz Masa ve diğer iletişim kanallarına yıl içerisinde yapılan başvuruların yüzde 95’inden fazlasına cevap verdi.
Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, vatandaşlarla belediyenin tüm birimleri arasında köprü görevini üstlenen Beyaz Masa ve diğer iletişim kanallarının, vatandaşların sorunlarının çözümü ve taleplerinin alınarak, ilgili birimlerde koordinasyonun sağlanması noktasında önemli bir işlevi yerine getirdiğini belirtti.
Niğde Belediyesi
Niğde Belediyesi