T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Tarihi: 06.09.2022 Karar No: 169
T.C.
NİĞDE BELEDİYESİ
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV YETKİ SORUMLULUK VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
Yürürlük Tarihi ve Sayı:
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu yönetmelik; Niğde Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü'nün kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacı ile düzenlenmiştir.
Kapsam
Madde 2- Bu yönetmelik; Niğde Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü'nün görevli müdür ve diğer personelin Görev, Yetki ve Sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu Yönetmelik, 03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu, 10.12.2003 tarihli 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ile yürürlükte bulunan diğer mevzuatlara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu yönetmelikte adı geçen;
Bakanlık: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığını,
Üst Yönetici: Belediye Başkanı'nı,
Kanun: 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nu ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununu
Belediye: Niğde Belediyesi'ni,
Başkan: Niğde Belediye Başkanını,
Müdür: 5018 Sayılı Kanun'un 60. maddesin, de belirtilen görevleri yürüten Mali Hizmetler Müdürü'nü,
Müdürlük: Niğde Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünü,
Muhasebe Birimi: Gelir ve alacakların tahsili, giderlerin ve borçların hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini yürüten birimi,
Muhasebe Yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticiyi,
Muhasebe Servisi: Muhasebe hizmetini yerine getiren birimi,
Harcama Yetkilisi: Kurumun ve müdürlüğün ihtiyaçları doğrultusunda harcama talimatı veren yöneticiyi,
Gerçekleştirme Görevlisi: Harcama talimatı üzerine; İşin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürüten görevlileri,
Muhasebe Yetkilisi Mutemedi: Muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya, muhafaza etmeye, vermeye, göndermeye yetkili ve bu işlemler ile ilgili olarak doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumlu olan kamu görevlilerini ve yetkili memurları,
Vezne: Muhasebe birimine teslim edilen para ve para ile ifade edilebilen menkul değerlerin muhafaza edildiği yeri,
Bütçe: Mali yıl içindeki gelir ve gider tahminleri ile bunları uygulanmasına ilişkin hususları gösteren gelirlerin toplanmasına ve harcamaların yapılmasına izin veren belediye bütçesini,
Bütçe Geliri: Kurumun bütçesinde gelir olarak tanımlanan her türlü işlemi,
Tahakkuk Esası: Bir ekonomik değerin yaratıldığında başka bir şekle dönüştürüldüğünde değişime konu edildiğinde, el değiştirdiğinde veya yok olduğunda muhasebeleştirilmesini,
Ön Ödeme: İlgili mevzuatında öngörülen hallerde kesin ödeme öncesi avans verilmesi veya kredi açılması şeklinde yapılan ödemeyi,
Harcama Birimi: Belediyenin bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimi,
Para ve Para İle İfade Edilebilen Değerler: Muhasebe birimine veya mutemedine teslim edilip muhafaza ve sorumluluğu altında bulunan tedavüldeki Türk parası ve yabancı paralar ile altın, gümüş, kıymetli maden ve bunlardan yapılmış her türlü ziynet eşyası, antika paralar, hisse senedi, tahvil ve hazine bonoları, diğer devlet borçlanma senetleri, değerli kağıtlar, konvertibl olmayan yabancı paralar ve bu mahiyetteki değerleri,
Ambar: Muhasebe birimine teslim edilen ve parayla ifade edilen değerli kâğıtlar ile muhasebe birimince kullanılacak seri ve sıra numaralı alındı, teslimat müzekkeresi, çek ve benzeri basılı evrakın muhafaza edildiği yeri ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat Yapısı
Kuruluş
Madde 5- Niğde Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü, 22.02.2007 tarihli 26442 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Bakanlar Kurulu'nun ''Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkında Yönetmelik'' gereğince kurulmuştur.
Teşkilat Yapısı
Madde 6- Mali Hizmetler müdürlüğü; Hesap İşleri Birimi ve Gelir Birimi olarak 2 ana birimden ve söz konusu birimlerin altında aşağıda ayrıntılı listesi verilen alt servislerden oluşmaktadır. Her birimin başında birer birim sorumlusu bulunmakta, ayrıca gelir biriminin servisleri şeflerce idare edilmektedir.
Alt Birimler
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Birimler, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görevleri
Madde 7- 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 60. maddesine göre Mali Hizmetler Müdürlüğü'nün görevleri:
Mali hizmetler biriminin yapısı teşkilât kanunlarında gösterilir. Mali hizmetler birimlerinin çalışma usul ve esasları; idarelerin teşkilat yapısı dikkate alınmak ve stratejik planlama, bütçe ve performans programı, muhasebe-kesin hesap ve raporlama ile iç kontrol-ön mali kontrol fonksiyonlarının ayrı alt birimler tarafından yürütülebilmesini sağlayacak şekilde Maliye Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
Mali Hizmetler Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 8- Mali Hizmetler Müdürü, birim görevlerinin yerinde ve zamanında yerine getirilmesinden üst yöneticiye karşı sorumludur. Birim müdürü;
Muhasebe Hizmeti ve Muhasebe Yetkilisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 9- Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm malî işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir. Bu işlemleri yürütenler muhasebe yetkilisidir. Memuriyet kadro ve unvanlarının muhasebe yetkilisi niteliğine etkisi yoktur. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 61. Maddesine göre Muhasebe Yetkilisi;
Hesap İşleri Birimi
Muhasebe Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 10- Gelir ve alacakların tahsili ile ilgili muhasebe kayıtları, giderlerin ve borçların hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini yürütmek. Aynı zamanda Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Stratejik Planlama, Bütçe, Performans, Kesin Hesap ve Raporlama Servisinin görev, yetki ve sorumlukları
Madde 11- Stratejik Planlama, Bütçe, Performans, Kesin Hesap ve Raporlama Servisinin görev, yetki ve sorumlukları şunlardır;
Stratejik planın hazırlanması, güncellenmesi ve yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevi mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. Stratejik planın hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğünce ilgili birimlere gönderilir. Stratejik planın hazırlanması için gerekli olan bilgi ve belgeler, görev alanları çerçevesinde, ilgili birimlerce hazırlanır ve belirlenen süre içinde mali hizmetler müdürlüğüne gönderilir. Mali hizmetler müdürlüğü tarafından yapılacak stratejik plan hazırlık çalışmalarına birim temsilcilerinin katılımı sağlanır.
Performans programının hazırlanması ve değiştirilmesi çalışmalarında koordinasyon görevi mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. Bu çalışmalarda kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler birimi tarafından ilgili birimlere gönderilir. Birim performans programları harcama birimleri tarafından hazırlanarak belirlenen süre içinde mali hizmetler birimine gönderilir. Mali hizmetler müdürlüğü, birim performans programlarından hareketle idare performans programını hazırlar. Mali hizmetler müdürlüğü tarafından yapılan performans programının hazırlık çalışmalarına birim temsilcilerinin katılımı sağlanır.
Bütçenin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğü tarafından ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama birimi bütçe teklifini hazırlayarak birim performans programıyla birlikte mali hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler yapılarak idarenin bütçe teklifi mali hizmetler birimi tarafından hazırlanır. İdarelerin bütçe tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, idarenin Stratejik Planı, Bütçe Çağrısı ve Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım Programı Hazırlama Rehberi esas alınır. İdarenin bütçe hazırlanmasında teşkilat kanunları ile ilgili mevzuat dikkate alınır.
Bütçe işlemleri, harcama birimleriyle koordinasyon sağlanarak mali hizmetler müdürlüğü tarafından gerçekleştirilir, kayıtları tutulur ve izlenir. Bütçe kayıt ve işlemleri, mali hizmetler müdürünün veya yetki verdiği personelin onayıyla gerçekleştirilir ve idarenin tüm harcama birimlerine açık tutulur.
Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin her türlü rapor, cetvel ve belge mali hizmetler müdürlüğünce hazırlanır.
Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporları, idare faaliyet raporunun hazırlanmasında esas alınmak üzere, mali hizmetler müdürlüğüne gönderilir. Mali hizmetler müdürlüğünce harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak idare faaliyet raporu hazırlanır ve üst yönetici tarafından onaylanır. İdarenin faaliyet raporları, özel mevzuatında yer alan düzenlemeler de dikkate alınarak hazırlanır.
Ön Mali Kontrol Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 12- İdareler, kaynakların amaçlarına ve mevzuata uygun, etkin, etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması için gerekli ön mali kontrol önlemlerini alırlar.
Harcama birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılacak asgarî kontroller, malî hizmetler birimi tarafından ön malî kontrole tabi tutulacak mali karar ve işlemlerin usûl ve esasları ile ön mali kontrole ilişkin standart ve yöntemler Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenir. Kamu idareleri, bu standart ve yöntemlere aykırı olmamak şartıyla bu konuda düzenleme yapabilir.
Mali hizmetler müdürlüğü tarafından yapılan ön mali kontrolün sonucu ilgili harcama birimine gerekçeli bir yazıyla bildirilir. Ön mali kontrol görüş yazısının ilgili mali işleme ilişkin dosyada muhafaza edilmesi ve bir örneğinin de ödeme emri belgesine eklenmesi zorunludur. Mali hizmetler müdürlüğünce ön mali kontrol sonucunda uygun görüş verilmediği halde harcama yetkilileri tarafından gerçekleştirilen işlemlerin kayıtları tutulur ve aylık dönemler itibariyle üst yöneticiye bildirilir. Söz konusu kayıtlar iç ve dış denetim sırasında denetçilere de sunulur.
Ön Mali Kontrol Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;
Mevzuatlarla belirtilen limitleri aşan ihale dosyalarının ön mali kontrolünü yapmak
Evrak Kayıt Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 13- Mali hizmetler müdürlüğüne gelen ve giden her evrakın bekletilmeksizin kayda alınarak gelen ve giden evrak defterinde izlenmesi ve yazışmaların sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanarak arşiv sistemine göre korunması. Ayrıca Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Bordro Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 14- Bordro Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;
Arşiv Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 15- Niğde Belediyesine ait her türlü muhasebe evrakını ilgili mevzuat hükümlerine göre yasal olarak saklanması gerekli süre boyunca hıfzetmek ve söz konusu evrakların tarama işlemlerini yaparak sayısal ortama aktarmak. Ayrıca Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Gelir Birimi
Gelir Tahakkuk, Takip ve İlan Reklam Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 16 - İdarelerin gelir tahakkuku, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemleri, ilgili mevzuatında özel bir düzenleme bulunmadığı takdirde mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. İdarelerin işlemlerinden herhangi bir gelir tahakkuku veya gelir ve alacakların takip ve tahsilini gerektirenler, gerekli işlemlerin yapılması amacıyla ilgili birim tarafından mali hizmetler müdürlüğüne bildirilir.
Gelir Tahakkuk ve Takip servisinin görevleri şunlardır;
Tahsilat Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 17- Tahsilat servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;
İcra Takip Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 18- İcra takip servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;
Emlak Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 19- Emlak servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşbirliği, Koordinasyon ve Yazışmalar
Müdürlük Birimleri Arasında İş Birliği ve Koordinasyon
Madde 20-
Müdürlükler Arasındaki Yazışmalar
Madde 21- Müdürlükler arası yazışmalar 15/12/2014 tarih ve 2014/7074 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile hazırlanan 6321 sayılı Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ve Belediye Başkanı tarafından onaylanarak yürürlüğe giren Niğde Belediyesi İmza Yetkileri Yönergesi hükümlerine uygun olarak yürütülmektedir.
Diğer Birim, Kurum ve Kuruluşlarla Yapılan Yazışmalar
Madde 22- Diğer Birim, Kurum ve Kuruluşlarla yapılan yazışmalar 15/12/2014 tarih ve 2014/7074 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile hazırlanan 6321 sayılı Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ve Belediye Başkanı tarafından onaylanarak yürürlüğe giren Niğde Belediyesi İmza Yetkileri Yönergesi hükümlerine uygun olarak yürütülmektedir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer ve Son Hükümler Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 23- Bu yönetmelikte hükmü bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine göre işlem yapılır.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 24- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte Belediye Meclisinin …….. tarih ve …… Sayılı Kararı ile kabul edilen, Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev, Yetki ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
Madde 25- Bu Yönetmelik, 5393 Sayılı Kanun'un 18/m bendi gereği Niğde Belediye Meclisi'nde kabul edildikten sonra ilin mülki amirine gönderilmesi ve 3011 sayılı Kanunun 2'nci maddesi gereği mahallinde çıkan gazete veya diğer yayın yolları ile ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 26- Bu yönetmelik Hükümlerini Niğde Belediye Başkanı yürütür.
Belediye Meclisinin …………. tarih ve ……………… Sayılı meclis kararıyla kabul edilmiştir.
Niğde Belediyesi
Niğde Belediyesi