Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

WhatsApp Kent Rehberi E-İmar Çözüm Merkezi
Niğde Belediyesi
Niğde Belediyesi
  • BAŞKAN
    • Özgeçmiş
    • Başkandan Mesaj
    • Başkana Mesaj
  • KURUMSAL
    • Teşkilat Şeması
    • Belediye Meclis Üyeleri
    • Başkan Yardımcıları
    • Müdürlükler
    • Meclis Üyesi Nasıl Olunur
    • KVKK
      • ÇAĞRI MERKEZİ AYDINLATMA METNİ
      • Kişisel Verileri İmha ve Saklama Politikası
      • Aydınlatma Metni
      • GÜVENLİK KAMERALARI AYDINLATMA METNİ
      • KURUMSAL İNTERNET SİTESİ AYDINLATMA METNİ
      • SMS Aydınlatma Metni
      • Çerez Politikası
    • Planlar ve Raporlar
      • Stratejik Plan
      • Mali Durum
      • Faaliyet Raporları
      • Performans Programı
      • Rüsum ve Harçlar
      • Enerji Yönetim Politikası
      • İç Kontrol Uyum Eylem Planı
      • İçme Suyu Analiz Raporu
      • Etik Komisyon Raporu 2024
      • Meclis Denetim Komisyon Raporu
    • Meclis Kararları
      • 2024 Meclis Kararları
      • 2023 Meclis Kararları
      • 2022 Meclis Kararları
      • 2021 Meclis Kararları
      • 2020 Meclis Kararları
      • 2019 Meclis Kararları
  • PROJELER
    • Tamamlanan Projeler
    • Devam Eden Projeler
  • GÜNCEL
    • Belediye Bülten
    • Haberler
    • Duyuru ve İlanlar
    • Otobüs Saatleri
    • Nikah İşlemleri
  • ŞEHRİMİZ
    • Şehir Kameraları
    • Tarihçe
    • Niğde Mutfağı
  • ONLINE ISLEMLER
    • Online Hızlı Ödeme
    • İstek Şikayet
    • E-İmza Belge Doğrulama
    • Kent Rehberi
    • E-İmar
    • Vefat Edenler
    • Mezarlık Bilgi Sistemi
    • Plan Askı Panosu
    • Nöbetçi Eczane
    • 360 ° Niğde
  • KÜLTÜR SANAT
  • BULUT KBS
Ara
  • BAŞKAN
    • Özgeçmiş
    • Başkandan Mesaj
    • Başkana Mesaj
  • KURUMSAL
    • Teşkilat Şeması
    • Belediye Meclis Üyeleri
    • Başkan Yardımcıları
    • Müdürlükler
    • Meclis Üyesi Nasıl Olunur
    • KVKK
      • ÇAĞRI MERKEZİ AYDINLATMA METNİ
      • Kişisel Verileri İmha ve Saklama Politikası
      • Aydınlatma Metni
      • GÜVENLİK KAMERALARI AYDINLATMA METNİ
      • KURUMSAL İNTERNET SİTESİ AYDINLATMA METNİ
      • SMS Aydınlatma Metni
      • Çerez Politikası
    • Planlar ve Raporlar
      • Stratejik Plan
      • Mali Durum
      • Faaliyet Raporları
      • Performans Programı
      • Rüsum ve Harçlar
      • Enerji Yönetim Politikası
      • İç Kontrol Uyum Eylem Planı
      • İçme Suyu Analiz Raporu
      • Etik Komisyon Raporu 2024
      • Meclis Denetim Komisyon Raporu
    • Meclis Kararları
      • 2024 Meclis Kararları
      • 2023 Meclis Kararları
      • 2022 Meclis Kararları
      • 2021 Meclis Kararları
      • 2020 Meclis Kararları
      • 2019 Meclis Kararları
  • PROJELER
    • Tamamlanan Projeler
    • Devam Eden Projeler
  • GÜNCEL
    • Belediye Bülten
    • Haberler
    • Duyuru ve İlanlar
    • Otobüs Saatleri
    • Nikah İşlemleri
  • ŞEHRİMİZ
    • Şehir Kameraları
    • Tarihçe
    • Niğde Mutfağı
  • ONLINE ISLEMLER
    • Online Hızlı Ödeme
    • İstek Şikayet
    • E-İmza Belge Doğrulama
    • Kent Rehberi
    • E-İmar
    • Vefat Edenler
    • Mezarlık Bilgi Sistemi
    • Plan Askı Panosu
    • Nöbetçi Eczane
    • 360 ° Niğde
  • KÜLTÜR SANAT
  • BULUT KBS
 

T.C. NİĞDE BELEDİYESİ ÖĞRENCİ VE PERSONEL SERVİS ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ

17.01.2025

NİĞDE BELEDİYESİ

ÖĞRENCİ VE PERSONEL SERVİS ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ

           

 

BİRİNCİ BÖLÜM

YASAL DAYANAK, AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR

 

 

Amaç:

MADDE 1-

Bu Yönetmelik Niğde Belediyesi sınırları mücavir alanı içinde belirlenen güzergâhlarda yolcu taşıma izni (Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi) verilen Öğrenci/Personel Servis araçlarının hangi koşullar altında ve ne şekilde çalışacaklarını, bunların işleticileri ile verilen hizmetten yararlanan kuruluşlar arasındaki ilişkileri, uygulamayı yürütecek ve denetleyecek olan kuruluş ve organların yetki ve sorumluluk alanlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

 

         Kapsam:

MADDE 2-

Bu Yönetmelik;

  1. Resmi ve Özel Kuruluşların Niğde Belediyesi mücavir alan sınırları içinde yolcu taşıma istemine ücreti karşılığında cevap veren özel ya da tüzel kişilere ait ( S ) plaka harf gurubu Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ve Güzergah İzin Belgesi alarak taşımacılık yapacak olan  araçları,
  2. Okul öncesi, ilk öğrenim ve orta öğrenim öğrencilerini taşımak üzere okul servis aracı olarak kullanılan ( S ) plakalı tahsisli araçlar,
  3. Servis taşımacılığı yapan (S) plakalı araçları,
  4. Mülkiyetlerindeki araçlarla kendi personelini taşıyan özel kuruluşları,
  5. Müşteri hizmeti adı altında yolcu taşımacılığı yapan servis araçlarını kapsar.

 

Tanımlar:

MADDE 3-

Bu yönetmelikte geçen terimlerden;

Belediye                         : Niğde Belediyesi,

Taşımacı                        : Öğrencilerin bir ücret karşılığı taşımasını üstlenen gerçek veya tüzel kişileri,

Araç Sürücüsü               : Servis aracını sevk ve idare eden şoförleri,

Şoför                             : Karayolunda, ticari olarak tescil edilmiş bir motorlu taşıtı süren ve bu işi meslek edinen kişiyi,

Yolcu                             : Aracı kullanan şoför ile hizmetlilerin dışında araçta bulunan öğrencileri ve rehber personeli, araç içerisinde bulunan belirli bir noktadan diğer belirli noktaya gitmek için araç içerisine bulunan şahısları,

Rehber Personel            : Okul öncesi çocukları ve/veya ilk öğretim öğrencilerini taşıyan okul servis araçlarında, araç içi düzenini sağlayan, öğrencilerin araca iniş ve binişlerinde yardımcı olan şahısları,

Güzergâh İzin Belgesi: Özel İzin Belgesi: (Değişik bend:11.10.2008/27021 RG) 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu,  5393 sayılı Belediye Kanunu, Karayolları 4925 sayılı Karayolları Kanunu ,Trafik Yönetmeliği  1 (Bir) eğitim yılı süre ile okul servis araçlarına Niğde  Belediyesince verilen ve okul servis aracının işletenini, şoförünü, rehber personelini, taşıtın plakasını, cinsini, taşıma sınırını f

Meslek Odası                 : Niğde  Şoförler ve Otomobilciler odası, Ticaret ve Sanayi Odası,

Taşıma                           : Bir ücret karşılığında okul öncesi eğitim, ilk öğretim ve orta öğretim ile yüksek öğretim öğrencilerinin kamuya açık karayolunda sürücüsü dâhil en az 9 oturma yeri olan yolcu taşımaya mahsus taşıtlarla evden okula, okuldan eve getirilip götürülmesini,

Otobüs                           : Yapısı itibariyle insan taşımak için imal edilmiş ve şoförü dahil 9 kişiden fazla yolcu taşımaya uygun olan motorlu taşıtı,

1) Küçük otobüs (minibüs): Şoförü dahil 9 ile 15 adet arasında oturma yeri olan otobüsü,

2) Büyük otobüs : Şoförü dahil 15 adetten fazla oturma yeri olan otobüsü,

Özel Kuruluş                 : Her türlü Özel Şirket, Fabrika, Ortaklık, Banka, kooperatif vb. kuruluş,

Servis Aracı                   : Resmi ya da özel kuruluşlara veya öğrencilere ücreti karşılığında toplu taşıma hizmeti verme amacı ile kullanılan ve Niğde  Valiliği ve İl Trafik Komisyonunun almış olduğu karara göre aracı; araç muayene istasyonlarından herhangi birisinde Ek-1 formu üzerinde Okul Servis Aracı ve/veya Personel Servis Aracı olarak tespit edilmiş araçları,

Personel servis aracı      : Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personeli taşıyan; gerçek ve tüzel kişilere ait ticari taşıtları,

Resmi Kuruluş              : Cumhurbaşkanlığı ve Bakanlığa bağlı resmi daireler, Mahkemeler, Yüksek Eğitim Kuruluşları, Askeri Kuruluşlar, Kamu İktisadi Teşekkülleri, Belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile bu kuruluşların sermayelerinin çoğuna sahip olduğu bankalar, şirketler ve benzeri kuruluşlar ile diğer kamu kuruluşları.

Zabıta  Müdürlüğü: Toplu Taşıma araçları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek üzere Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’dür.

 

Yasal Dayanak:

MADDE 4-

Bu yönetmelik yasal dayanağını;

  1. 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu,
  2. 5393 Sayılı Belediye Kanunu 15/b, 15/f, 15/p ve18/2 maddeleri,
  3. 1608 (151) sayılı Umuru Belediyeye müteallik Ahkamı Cezaiye hakkındaki kanun hükümlerindeki hak ve yetkilerinden alır.
  4. 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 97. Maddesi,

Bakanlar Kurulu’nun Ticari Plakaların Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Kararı, (Son şekli uygulanır.), 24.12.1994 tarih ve 22151 sayılı resmi gazete ile 04.06.1998 tarih 23362 sayılı resmi gazetedeki değişiklikler ile 14 Haziran Tarih ve 25845 sayılı ve  28 Ağustos 2007 tarih ve 26627 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğindeki hükümlerinde tanımlanan organlarla eşgüdüm ve düzen içinde sürdürülür. İlgili Bakanlıklarca çıkarılacak olan yönetmeliklerin getireceği hükümler bu yönetmelik kapsamına eklenmesine gerek kalmaksızın yeni gelen hükümler, doğrudan bu yönetmelik kapsamında dâhil olduğu kabul edilir.

 

İKİNCİ BÖLÜM

GENEL ESASLAR, UYGULAMA USUL VE ESASLARI

 

Servis Araçlarına İzin Verilmesi (Çalışma İzin Belgesi) İle İlgili İşlemler:

MADDE 5-

  1. Niğde Belediyesi sınırları içinde Servis aracı çalıştırma izni (Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi) Niğde Belediyesi adına, Zabıta Müdürlüğü tarafından bu yönetmelik hükümlerine göre verilir. Bu yetki, Belediye Meclisinin alacağı kararlarla eşgüdümlü olarak yürütülür.
  2. Niğde Belediyesi sınırları içinde müracaatçının talep ettiği servis taşımacılığı ile ilgili “Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi” düzenlenmesi esnasında bağlı oldukları Niğde Trafik Tescil Şube Müdürlüğü tescil kayıtları, Niğde Defterdarlık kayıtları ve ilgili mesleki oda kayıtları göz önünde bulundurulur.
  3. Kamu Kurum ve Kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişi ve kuruluşlara ait okul servis aracı olarak teçhiz edilmiş araçlar, taahhüt ettikleri öğrenci taşıma hizmetlerini aksatmamak kaydıyla, personel servis taşıma hizmetlerinde de kullanılabilir. Ancak, bu taşıma esnasında okul servis araçlarına ait ışıklı işaretlerin şoförler tarafından kullanılması yasaktır.

 

İlk Defa Toplu Taşıma İçin Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Alacak Servis Aracı Sahiplerinin Başvuru Şartları:

MADDE 6-

   Niğde Belediyesi sınırları mücavir alanı içerisinde öğrenci ve Personel Servis Taşımacılığı yapmak isteyen şahıs ve/veya tüzel kişilikler kendi adlarına kayıtlı araçları ilgili Araç Muayene İstasyonlarında Ek-1 Formu üzerinde taşımacılık yapmak istedikleri konu ile ilgili olarak tespit ve tasdikini yaptırarak, Niğde Belediye Başkanlığına müracaatlarında aşağıdaki belgeleri tamamlayarak başvurmak zorundadır.

Öğrenci/Personel Servisi Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenlenecek olan şahıs ya da tüzel kişilik yetkilisi Türk Medeni Kanunu hükümlerince “Kısıtlı” olmamalıdır.

Başvuru tarihi itibariyle 6 ayı geçmemiş, resmi kurumlar için sorgulanmış Adli Sicil Kaydı (Ticari amaçla yolcu taşımacılığı yapacak şoförlerin; 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 81, 82, 83, 86, 87, 88, 94, 95, 96, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 148, 149, 179/3, 188, 190, 191, 227, ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu’nun 35. maddesindeki suçlardan hüküm giymemiş olmaları gerekmektedir.)

 Öğrenci/Personel Servis Aracı işletmecisi veya görevlilerinin Türk Ceza Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, İcra İflas Kanunu, Borçlar Kanunu, Türk Medeni Kanunu’nun ilgili maddelerince; güveni kötüye kullanma, yağma, ticari alanda ve mesleğin icrası ile ilgili konularda mesleki saygınlığını yitirmeleri, kaçakçılık, dolandırıcılık, dolaylı iflas, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, rüşvet, hırsızlık, uyuşturucu, insan kaçakçılığı vb. suçlardan hüküm almamış olmalıdır. Bu suçlardan herhangi birisinden hüküm giymeleri halinde Niğde Belediye Başkanlığı tarafından düzenlenen Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi tek taraflı olarak iptal edilerek şahıs ya da tüzel kişilik adına düzenlenen Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ve plaka/plakalar geri alınır.

  1. Dilekçe: Şahsın taşımacılık yapmak istediği faaliyet alanını, güzergâhını (güzergâh izin belgesi ile tespit edilmiş veya servis taşımacılığını yapacağı okul aile birliği ve/veya ilgili kurum/kuruluş yetkilisi ile yapmış olduğu sözleşme), ikametgâh adresi, aracın plakası, modeli, şasi numarası, kaç kişilik olduğu belirtilmelidir.
  2. Araç Trafik Tescil belgesi fotokopisi,
  3. Kişiler için İl Nüfus Müdürlüğünden ikametgâh belgesi, Niğde İl sınırları içinde  oturma zorunluluğu vardır.
  4. Şirketler için Ticaret ve Sanayi Odasından ve ilgili meslek kuruluşundan kayıt yazısı istenir. İkamet zorunluluğu bulunmamaktadır.
  5. Nüfus cüzdanı sureti, (Şirketlerden imza sürgüsü ve Ticaret ve Sanayi Odasından yazı istenir.)
  6. Taşımacılık yaptığına dair ticari amaçlı yolcu taşımacılık kaydı Niğde vergi dairesinden mükellefiyet kaydı.
  7. Aracın Mali sorumluluk sigorta poliçesi, zorunlu ferdi kaza koltuk sigortası ayrıca Okul servis araçları için Okul Servis Aracı Zorunlu Ferdi Kaza Koltuk Sigorta Poliçesi,
  8. Taşıt sahibi ve sürücünün Sosyal Güvenlik kaydı,
  9. Araçları kullanmaya yetecek sürücü belgesi,
  10. Bağlı olduğu odadan kayıtlı olduğuna dair faaliyet belgesi,
  11. Şirket veya tüzel kişilikler şirket adına kayıtlı birden fazla Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi alabilirler. Şahıs adına kayıtlı ise 1 kişi üzerine olabileceği gibi hisse oranlarını belirten Noterden düzenlenmiş ortaklık sözleşmesi ile en çok 2 ortaklı da olabilir. Bu tür başvurularda kişinin veya ortakların tamamının yönetmelikte belirtilen şartları taşıması gerekir. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi verildikten sonra yönetmeliğe aykırı durumu tespit edilen kişi veya ortaklara durumlarını yönetmeliğe uygun hale getirmesi için Belediye Encümen Kararı ile en çok 2 aylık süre verilir. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi geçici olarak askıya alınır ve servis aracının güzergâh çalışmasına izin verilmez. Süre sonunda düzeltme yapılmadığı takdirde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen kararı ile iptal edilir. Bu kişi veya kişilerin başka bir güzergâh ve ortaklık için başvuruları kabul edilmez ve hak verilmez.
  12. Başvuru dilekçeleri ile ekleri Zabıta Müdürlüğünce uygunluk şartları incelenir. Araç Uygunluk belgesi olan araç sahiplerinin evrakları Encümen’e gönderilir, Encümen kararı alındıktan sonra Belediye Meclisince kabul edilen “Gelir” tarifesindeki ücretin tamamını yatırdığına dair makbuzu ibraz ettikten sonra Zabıta Müdürlüğünce TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI ÇALIŞMA İZİN BELGESİ düzenlenir.
  13. Toplu Taşıma Çalışma izin belgesi izin alanın lehine sürekli bir hak oluşturmaz.
  14. Yıllık vize işlemlerinin öğrenci servis araçları için Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi vize işlemleri  Ağustos, ayları içerisinde yapılması esastır.
  15. Satın alınan (S) Plakanın veraset yolu ile yapılan intikaller hariç tescil tarihinden itibaren 2 (İKİ) YIL süre ile bir başka kişiye satılamaz, devredilemez ve herhangi bir şekilde hibe edilemez.

 

Servis Aracı Olarak Kullanılacak Araçlarda Aranan Teknik Şartlar:

MADDE 7-

Servis aracı olarak çalışacak araçlarda başvuru tarihi itibariyle öğrenci servis araçlarında Ulaştırma Bakanlığı Okul servis araçlarında Okul Servis Araçları Hizmet yönetmeliğinde belirlenen, Okul Servis araçları 12 (on iki) yaşından küçük olacak, Fabrika ve personel Servis araçları 19 (on dokuz) yaşından küçük olacak yaş şartı uygulanır.

Servis araçları aşağıdaki niteliklere sahip olacaklar ve Uygunluk Belgeleri için başvuruları bu nitelikler açısından değerlendirilecektir. Okul servis araçlarında, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde belirtilen şartlar ayrıca aranacaktır.

  1. Kaportası düzgün olacaktır.
  2. Camlarında kırık ya da çatlak bulunmayacaktır. Öğrencilerin kolayca yetişebileceği camlar ve pencereler sabit olmalıdır.
  3. İç düzenlemesinde demir aksam açıkta olmamalı, varsa yaralanmaya sebebiyet vermeyecek yumuşak bir madde ile kaplanmalıdır.
  4. Araç içerisinde tescil belgesindeki koltuk kapasitesi asılı bulunacak. Ruhsatta belirtilen koltuktan fazla koltuk bulunmayacaktır.
  5. Dış yüzeylerinde tehlike oluşturacak biçimde aksesuar bulunmayacaktır.
  6. Aracın içi temiz, koltukları düzenli ve beresiz olacaktır. Her koltuk için ayrı emniyet kemerleri çalışır vaziyette olacaktır.
  7. Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde belirtilen standartlarda öğrencilerin inmesi esnasında kullanılmak üzere DUR lambası olacaktır.
  8. Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde belirtilen standartlarda araçların arkasında “OKUL TAŞITI” yazan reflektif bir kuşak bulmalıdır.
  9. Mevcut lastikleri ile aynı ebatta yedek lastiği bulunacak ancak bu yedek lastik yolcuların oturmasını engellemeyecektir.
  10. İç göstergeleri düzenli çalışır durumda olacaktır.
  11. Taşıtlarda görüntü ve müzik sistemlerine ait ses yükseltici cihazlar olmayacak. Taşınma sırasında görüntü ve müzik sistemleri açılmayacaktır.
  12. İç ışıklandırma için yeterli sayıda lamba çalışır durumda olacak, ancak bu lamba renkli olmayacaktır. İçinde ya da dışında hiçbir yerde yolculara zarar verebilecek bir ek ya da imalat yer almayacaktır.
  13. Bütün kapıları düzenli açılır, kapanır durumda olacaktır. Otomatik kapılarda açılıp kapanırken sesli ikaz verecek.
  14. Egzozu ve susturucusu zedelenmemiş olacak, çalışırken gürültü yapmayacaktır.
  15. Park lambaları, stop lambaları ile farları (uzun ve kısa huzmeleri) düzenli çalışır ve ayarlanmış durumda olacaktır.
  16. Farları şeffaf camlı olacaktır.
  17. Eksoz emisyon muayenesi yapılmış olacaktır.
  18. Lastiklerde dışarıdan gözüken bombe ya da çatlak bulunmayacak ve lastik diş derinliği uygun olacaktır.
  19. Trafik Kanununun uygun gördüğü nitelikte reflektörleri, yangın söndürücüsü, çekme halatı takozu, ilk yardım çantası bulunacaktır.
  20. Araçların kornaları havalı korna olmayacaktır.
  21. Servis araçları yukarıdaki nitelikleri hizmet verdikleri süre içinde sürekli olarak sağlamak zorundadır.
  22. Servis araçlarına yukarıdaki nitelikleri sağlamadan uygunluk belgesi verilmez.

 

Servis Araçlarının Taşımaya Uygunluğu:

MADDE 8-

Niğde Belediyesi sınırları içinde taşıma yapacak herhangi bir Servis aracının uygunluğu Belediye Başkanlığınca tespit edilecek Teknik Komisyonca saptanır. Teknik Komisyon tarafından taşıma yapmaya yeterli olduğu belirlenen servis aracına bir yıl geçerli olmak üzere “Servis aracı Uygunluk Belgesi” verilir. Servis aracı olarak çalışmak isteyenlerin Niğde Belediyesine başvuru yaptıktan sonra araç uygunluk belgesi almak için Teknik komisyona sevk edilir.

Araç uygunluk belgesi her araç için ayrı ayrı hazırlanır 1 yıl geçerlilik süresi olup, devir ve model değişiklikleri nedeniyle Servis aracı Uygunluk belgesi yenilenmesi zorunludur.    

Başvuru yapan işleticilere araç inceleme işleminin hangi tarihte ve saatte yapılacağı başvurudan sonra bildirilir.

 

Teknik Komisyonun Yapacağı Araç İncelemesinde İzlenecek Yöntem:

MADDE 9-

Servis araçlarına Uygunluk Belgesi Teknik Komisyon tarafından yapılacak incelemeden sonra verilir.

Servis aracı Uygunluk Belgesi alabilmek için aranan şartlar başvuru sahiplerine İlgili Müdürlük tarafından verilen formda belirtilir. Başvuru sahibi aracını belirtilen tarih ve saatte yine bildirilen yerde Teknik Komisyonun yetkililerinin incelemesine hazır bulundurmak zorundadırlar.

İnceleme sonunda Araç Uygunluğu İnceleme Raporu düzenlenerek İlgili Müdürlükçe muhafaza edilir.

İnceleme sonunda başvuruya konu araç, Uygunluk Belgesi almaya yeterli bulunmamışsa bu durum inceleme raporunda belirtilir. Yapılan incelemede araçları uygun bulunmayanlar, araçlarının inceleme raporunda belirtilen eksikliklerini 4 hafta içinde tamamlayarak ikinci bir inceleme isteminde bulunabilirler. Her iki incelemede de Uygunluk Belgesi almaya yeterli bulunmayan araçlar bir yıl süre ile Servis aracı olarak çalışmasına izin verilmez.

Uygunluk belgesi için yapılacak ikinci inceleme, ilk incelemedeki eksiklikler ile sınırlı değildir.

Teknik Komisyonun yapacağı inceleme sonuçları açısından kesin ve nihaidir.

 

Taşımacılar:

MADDE 10-

Taşınacak personeli taahhüt edilen yere kadar güzergâh bir şekilde götürüp getirmekle, servis hizmetinden yararlanacak personelden başka yolcuyu servis taşıtına almamakla,

  1. Taşıt içi düzeni sağlamakla,
  2. Taşıma hizmeti sırasında sürücünün dikkatini dağıtacak ve yolcuları güzergâhız edecek nitelikte, görüntülü ve sesli müzik alet ve sistemlerini kullanmamak veya kullandırmamakla,
  3. Niğde Belediyesince veya İl Trafik Komisyonu’nca verilen güzergâh izin belgesini (EK-2) araçta bulundurmak, bu belgede tayin edilen  servis aracını çıkartmamak ve trafik komisyonlarının diğer kararlarına uymakla,
  4. Çalıştırdıkları personelin (Rehber Personel) sosyal güvenlik yönünden sigorta işlemlerini yaptırmakla,
  5. Gerçek kişi ise, 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Kanununa tabi meslek odalarına; özel hukuk tüzel kişisi ise, ilgili ticaret veya sanayi odaları ile ticaret ve sanayi odalarına kayıtlı olmakla, yükümlüdürler.

 

Resmi Kuruluşların Personel Servisleri ile ilgili hükümler:

MADDE 11-

Niğde Belediyesi sınırları içindeki Resmi ve Özel Kurum ve kuruluşlar; personel servis taşımacılığı yaptırmak üzere özel araç kiralama için yapacakları ihale ilanlarında ve ihale sözleşmelerinde bu yönetmelik hükümlerine göre Niğde Belediyesinden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almış araç olma şartını arayacaklardır.

Ancak, Resmi Kuruluşları kapsayan Taşıma hizmetleri için (diğer taşıma hizmetlerinde olduğu gibi) Güzergâh izin belgesi için başvuru Servis aracı işleticisi tarafından yapılır ve Zabıta Müdürlüğü tarafından Servis aracı İşleticisine verilir.

Resmî Kurumlar personel servisleri için kendi resmi araçlarını kullanmadıkları takdirde (Emniyet araçları ve Askeri Personel araçlarından güvenlik nedeniyle bu belge aranmaz.) Resmî Kurumların kendi araçları için ayrıca Güzergâh izin belgesi verilmez.(Güvenlik nedeniyle belge almazlar.)

 

Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis Araçlarının Devir ve Ortak Alınması İle İlgili Başvuru Taleplerinde İstenen Evraklar:

MADDE 12-

Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almış araç sahibi veya sahipleri Belediye’ye başvuru yaparak Encümen kararı aldıktan sonra Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesini ve aracın devrini yapabilirler veya ortak alabilirler. Belediye ye başvurmadan ve Encümen kararı almadan yapılan satışlarda satın alan bu satıştan, ortak almalarda ortak bu hisse devrinden dolayı hak sahibi olamaz. İş bu yönetmelikteki şartların da yerine getirilmesi zorunludur.

Devretmek, ortak almak, ölüm sonrası miras yolu ile devirlerde başvuru için gerekli evraklar:

 

  1. Dilekçe (devir eden ve devir alan, miras yolu ile ise mirasçılardan en az birinin)
  2. Eski Toplu Taşıma İzin Belgesi ve varsa güzergâh izin belgesi,
  3. Belediye Borcu Yoktur kâğıdı,
  4. Devir eden ve devir alanın Nüfus cüzdanı kimlik fotokopisi,
  5. Miras yolu ile devirlerde Ölüm sonrası veraset ilamı ve varislerin muvafakatnamesi,
  6. İcra yolu ile satışlarda icra müdürlüğünden verilmiş satış belgesi,
  7. İkametgâh belgesi (Niğde sınırları içerisinde 3 yıl oturduğuna dair belge)

Encümen kararından sonra Yönetmeliğin devir ücreti ile ilgili hükümleri gereği devir temlik ücreti tahsilinden sonra:

  1. Devir alana ait olmak üzere işbu yönetmeliğin 7. maddesinde belirtilen belgeler,
  2. Tüm bu evraklar tamamlanıp İlgili Müdürlüğe teslim edildikten sonra Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenlenir.
  3. Tüm bu evraklar tamamlanıp Zabıta Müdürlüğüne teslim edilirken Yönetmeliğin devir ücreti ile hükümleri gereği Devir Temlik ücreti tahsil edilir.

 

Devir Ücreti:

MADDE 13-     

            Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis aracı sahipleri her yapılan ortak alma, devir ve satıştan dolayı Belediye meclisince o yıl için gelir tarifesi içinde belirlenen “Devir ve Temlik Ücretini” ödemek zorundadır. Bu ücret devir ve ortak alma kararı Encümence verildikten sonra alıcı tarafından ödenir. Devir Temlik ücreti ödenmeden aracın devrine izin verilmez.         

            Toplu Taşıma İzin Belgesi Sahipleri Ortak alımlarında Devir ve Temlik Ücretini devir alanın % Hissesi oranında Ödenir.

Toplu Taşıma İzin Belgesi sahipleri 1. derece yakınlarına ve Tüzel kişiliklerde ise ortaklardan birisi adına güzergâh devri yapılması talebi veya gerçek kişilerin tüzel kişilere dönüşmesi halinde güzergâh devir ücreti 1/4 oranında alınır.(Güzergâh Devir Ücretleri Niğde Belediyesi Meclisince belirlenir.)

Toplu Taşıma İzin Belgesinin sahiplerinin ölümü veya temyiz kudretini kaybetmesi halinde yasal hak sahiplerinden (Mahkeme kararıyla tespit edilen varisleri veya vasileri) devir ücreti alınmaz.

 

Veraset Yolu İle Yapılan İntikallerde Yapılacak İşlemler:

MADDE 14-

  1. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi bulunan araç sahibinin ölümü halinde, mahkemeden alınacak veraset ilamında yazılı varislerin başvurusu üzerine Emniyet Trafik Tescil Bürolarından düzenlenmiş Motorlu Araç Tescil Belgesinde belirtilen mirasçılar adına Belediye Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenlenir. Veraset ilamlı S plaka mirasçılardan birinin üzerine noterden onaylı muvafakatname ile 1 (bir) kişi üzerine yapılır.  Mirasçıların Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirtilen evrakları tamamlamaları gerekir. Mirasçılar için gerekli belgeleri istenirken yönetmelikte belirtilen Ticari olarak ek iş yapmama, Sürücü belgesi, Ticari Taşıt Kullanma belgesi şartları aranmaz. Bu durumda mirasçılar araçlarını kullanacak kişinin Sürücü belgesini ve Ticari Taşıt Kullanma belgelerini Zabıta Müdürlüğüne teslim etmek zorundadır. Mirasçılar her şoför değişikliğinde bu belgeleri dosyasına konulması için Zabıta Müdürlüğüne bildirim yapmak zorundadır.
  2. Mirasçılar kendi adına Trafik Tescil Ruhsatı çıkardıktan sonra Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi kendileri adına düzenlenmesini istemeyip aracı bir başka şahsa satmak istediklerinde, Yönetmelik koşullarına uygun kalmak ve belediyeden izin almak suretiyle satış işlemini yaparlar.
  3. Mirasçılar adına Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenleneceği takdirde Devir ve Temlik Ücreti alınmaz.
  4. Varisler arasında anlaşmazlık halinde, Belediye Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün görüşleri doğrultusunda işlem yapılır.
  5. Anne-Babadan çocuklara, çocuklardan ebeveynler arasındaki yapılan devirlerde devir ücreti alınmaz. Diğer kan hısımları arasındaki devirlerde, tam devir ücreti alınır. Güzergâh devir ücreti Niğde Belediyesi Meclisince belirlenir.

 

İcra Yolu İle Yapılan Satışlarda Uygulanacak Kurallar:

MADDE 15-

  1. Belediyeden Toplu Taşıma İzin Belgesi olan S plakalı araçların icra marifetiyle satışı yapılacağında icra dairelerince yapılacak satış ilanlarında “S” plakası hariç araç satışına izin verilir.
  2. Niğde Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde faaliyet gösteren “S” harf grubundan verilen plakaların; plaka, güzergâh ve durak yerlerine yapılan rehin tesisi veya haciz işlemlerinin yapılamayacağı, sadece motor ve şasi numaralı araca uygulanması zorunludur.

 

Araç satışı ve Yenilenmesi ile ilgili şartlar:

MADDE 16-

Servis aracı sahibi, aracını değiştirmek istediğinde yeni araca ait trafik ruhsatı, eski aracının trafikten çekme belgesi fotokopisi veya noter satışını, Toplu Taşıma ve Güzergâh İzin Belgesini dilekçesine ekleyerek Zabıta Müdürlüğüne başvurur. Zabıta Müdürlüğü tarafından müracaatları kabul edilen işletmeciler, Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Vize Ücretini ödenmesine müteakip araca Uygunluk Belgesi almak üzere Teknik Komisyona sevk edilir. Uygunluk belgesi aldıktan sonra yeni araç için Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenlenir.

Taşıma hizmetlerinin yürütülmesi esnasında servis aracı satılarak yeni araç temin edilmek istemesi halinde; bağlı bulunduğu tur işletmesinden servis hizmetlerinin aksatılmadan yürütülebileceğini belirten yazı alınmak kaydıyla Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi sahiplerinin araç değişikliğine izin verilir. İşletmeciler 1 ay (30 gün) içerisinde bu yönetmelik hükümlerinde belirtilmiş niteliklere uygun araç temin ederek ilgili belgeleri İlgili Müdürlüğe vermesi zorunludur. Verilen süre içerisinde araç temin edemeyen işletmeciye 15 gün ek süre verilir. Ek süre içerisinde de araç alınmadığı taktirde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen Kararıyla iptal edilir.

İlk Araç alımları veya araç değişikliğinde araçlara plaka takılmasını takip eden 10 gün içerisinde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesinin alınması zorunludur. 10 gün içerisinde gerekli evrakları hazırlayıp getirmeyen işletmeciler vize ücretini %50 fazla öder. 120 günden sonra yapılacak müracaatlar kabul edilmez ve Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen Kararı ile iptal edilir. Bundan sonraki başvurular ilk başvuru gibi değerlendirilir.

 

Güzergâh İzin Belgesi ile ilgili Hususlar:

MADDE 17-

  1. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almak isteyen işleticiler şehir içerisinde belirlenen ana arterlere giriş yapabilmek için Zabıta Müdürlüğü’nden Güzergâh İzin Belgesi almak zorundadır. Güzergâh İzin Belgelerinin her yıl yenilenmesi zorunludur.
  2. Belediyemizden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi alan işleticiler her yıl Belediye Meclisince gelir tarifesinde ödeme zamanı ve miktarı belirlenen harcın ödenmesi ile Güzergâh İzin Belgesi verilir.
  3.             İşletmecilerin geçerli mazeret göstermeleri üzerine Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi vize işleminin yaptırmak kaydı ile vize tarihinden itibaren Güzergâh İzin Belgesi alması için 3 ay süre verilir. Verilen bu süre içerisinde Güzergâh İzin Belgesi almayanların Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeleri Encümen Kararı ile İptal Edilir.
  4. Belediyemiz sınırları dışından yapılan servis hizmetleri için taşımacının, yapacağı servis türüne göre ilgili belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almış olmak ve Bakanlıkça verilmiş olan B2, D2 veya D4 yetki belgelerinden birine sahip olmaları kaydıyla Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde belirtilen hususlara uyulması ve Niğde Belediyesi sınırları ile mücavir alanı içerisinden yolcu almaması ve güzergah izin belgesi harcının yatırılması şartıyla 1 yıl geçerli olacak şekilde Güzergah İzin Belgesi düzenlenir.
  5. Kendi personelini taşımak üzere, Gerçek veya tüzel kişilik adına kayıtlı araç olması şartı ile Belediye Meclisince gelir tarifesinde miktarı ve ödeme zamanı belirlenen yıllık Güzergâh İzin Belgesi ücretini ödedikleri takdirde talepleri doğrultusunda şehir içerisinde belirlenen cadde ve sokaklara giriş çıkış yapmaları için Zabıta Müdürlüğünden Güzergâh İzin Belgesi alabilirler. Güzergâh İzin Belgelerinin her yıl yenilenmesi zorunludur.
  6.  Ücretsiz müşteri taşımak üzere müşteri taşıma hizmeti veren gerçek veya tüzel kişiler hizmet verecekleri araçların kendi adlarına olması şartı ile Belediye Meclisince gelir tarifesinde miktarı ve ödeme zamanı belirlenen yıllık Güzergâh İzin Belgesi ücretini ödedikleri takdirde talepleri doğrultusunda şehir içerisinde belirlenen cadde ve sokaklara giriş çıkış yapmaları için İlgili Müdürlükten Güzergâh İzin Belgesi alabilirler. Güzergâh İzin Belgelerinin her yıl yenilenmesi zorunludur.
  7. Kamu kurum ve kuruluşlarının kendi araçları (ÖZ MAL) dışında Hizmet Alımı yapmak suretiyle kendi personellerini taşıtmak isterse, taşıma yapacak araçların Belediyemizden Toplu Taşıma İzin Belgesi almış olması gerekmektedir.
  8. Araç sahibinin ölümü, aracın satışı ya da yenilenmesi halinde Güzergâh İzin Belgesi yenilenir. Yapılan işlem karşılığında Güzergâh İzin Belgesi ücreti tahsil edilir. İşletmeciliği bırakan veya devredenlere daha önce ödedikleri Güzergâh İzin Belgesi harcı geri ödenmez.
  9. Servis aracı Güzergâh İzin Belgesi 1 (bir) yıl süre ile geçerlidir.
  10. Yıl içerisinde yapılan şoför değişikliklerinde Güzergâh İzin Belgeleri değiştirilir. Bu durumda güzergâh İzin Belgesi süresi belli olan tarihe kadar ücretsiz yenilenir. Araç değişikliklerinde Güzergâh İzin Belgesi Ücreti alınır.
  11. Rehabilitasyon, diyaliz, kreş, gündüz bakımevi v.b. merkezler en az 100 (yüz) kişi faturalandırılması (belgelendirilmesi) halinde 1 (bir) plaka’yı ihale yolu ile almaya hak kazanacak olup, alınan plaka’yı araca takmak herhangi bir süreye tabi olmayacaktır. (Her yüz kişiye 1 (bir) plaka hak kazanacaktır)
  12. Zabıta Müdürlüğü zorunlu ve gerekli gördüğü yerlerde  taşıt trafiğinin ve servis hizmetini alan yolcuların güvenliğini sağlamak suretiyle şehir merkezinde mevcut duraklardan servis araçlarına izin verebilir.

 

        

 Güzergâh izin belgesi için aşağıdaki başvuru evraklar gereklidir:

  1. Toplu Taşıma İzin Belgesi almış olmak,
  2. Dilekçe,

Aracı kullanacak şoförün:

  1. Nüfus Cüzdanı ve Fotokopisi,
  2. SRC, Psikoteknik, Ehliyet belgelerinin aslı ve fotokopisi,
  3. Ehliyet Sorgulama (Emniyet Müdürlüğünden alınmalı),
  4. Sabıka kaydı,
  5. Sosyal güvenlik kaydı,
  6. 1 adet fotoğraf,
  7. Aracın firma adına kayıtlı olduğuna dair trafik ruhsat fotokopisi,

 

         Servis Araçlarında Çalışacak Personele İlişkin Koşullar:        

MADDE 18-

         Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi servis aracı sahipleri kendileri haricinde araçlarında şoför çalıştırabilirler. Bunun için;

  1. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi araçlarda şoför olarak çalışacak kişiler (kendisi çalıştığı takdirde araç sahipleri de (dahil) örneği Belediyece hazırlanarak ilgili odası tarafından bastırılacak şoför tanıtım kartını almak ve araçta çalıştığı sürece yakasında takılı olarak bulundurmak zorundadır.
  2. İlgili oda; şoförün ehliyet fotokopisini, muhtardan ikametgâh belgesini, SRC belgesinin fotokopisini, savcılıktan iyi hal kâğıdını, eğitim seminerine katıldığına dair katılım belgesini ve 2 adet fotoğraf alarak şoför tanıtım kartını düzenler.
  3. Servis araçları, “Servis aracı izin belgesi (Tahsis Belgesi)” alırken bu kimlik belgesini de almak zorundadır.
  4. İlgili oda işe girecek kişinin işe giriş çıkışları ve kimlik belgesi verdiği kişiler ile ilgili bilgileri düzenli olarak Zabıta Müdürlüğüne bildirmek zorundadır.
  5. Servis Araçlarında çalışacak personelin kılık ve kıyafeti ilgili odası tarafından belirlenecek ve tüm sürücüler bu kıyafetleri giymek zorundadır.
  6. İşletici çalıştırdığı personelin her türlü kanuni sorumlulukları, vergi ve sigorta yükümlülüklerinden sorumludur ve yerine getirmek zorundadır.
  7. Servis araçlarında çalışacak personel bir tek araçta çalışabilir.
  8. Servis araçlarının çalışması esnasında meydana gelen her türlü kaza ve fiilden, bununla ilgili olarak yargıya intikal eden her türlü yükümlülükten ve üçüncü şahıslara karşı doğacak yükümlülüklerden tamamen kendi sorumludur. Tazminat ve bu gibi davalardan hükmedilen tazminat bedelleri Belediye’yi ilgilendirmez. Belediye ve Emniyet Trafik para cezaları işleticiye aittir.
  9. Belediye, servis aracının çalışması sırasında aksaklık, eksiklik, kurallara uymama vb. gibi nedenlerden dolayı uygun bulmadığı sürücülerin değiştirilmesini işleticiden talep ettiğinde en geç (7) gün içinde söz konusu personelin değiştirilmesi zorunludur.
  10. Her araç yedek şoför bildirmek zorundadır. Yedek şoförlerde asıl şoförün şartları aranır.

           

ÜCÜNCÜ BÖLÜM

ÜCRETLER

 

Ücretler:

MADDE 19-

  1. İlk Defa Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis Aracı Alacak Olan Kişi veya Kişilerin Ödeyeceği Ücretler:

         İlk defa Servis Taşımacılığı Çalışma İzin belgesi alacak hak sahiplerinden Belediye Meclisince kabul edilen Gelir Tarifesindeki tutar bir defadan alınır. Tutarın ödendiğine ilişkin belgeyi ibrazı halinde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi alabilmesi için gerekli evrakları Zabıta Müdürlüğüne teslim ettiği takdirde izin verilir.

Servis Taşımacılığı Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi (bir defaya mahsus), devir ücretleri (devir etmeden önce), güzergâh izin belgesi (1 yıllığına), yıllık işgaliye ücretleri (her yıl) Niğde Belediye Meclis Kararıyla belirlenerek OCAK ayı itibariyle yürürlüğe girer.

           

  1. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Servis Aracı Sahiplerinin Ödeyeceği Ücretler:
  1. Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis aracı sahipleri her yıl Belediye Meclisince kabul edilen yıllık çalışma izin ücretini her yıl Mart-Nisan ayları sonuna kadar ödemek zorundadır. Bu tutarı ortaklar hisseleri oranında ödemesini yaparlar.
  2. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli veya Servis Taşımacılığı yapan işleticiler kendi istekleri ya da kendi güzergâhlarından dolayı araçlarının çalışmadığı, çalıştırılmadığı günler için Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ücretini ödemekten kaçınamaz ya da geri ödenmesini talep edemez. Kendi güzergâhlarından kaynaklanmayan işgünü kaybı için genel hükümler uygulanır.
  3. Araç muayene istasyonlarınca trafiğe uygun olduğu anlaşılan araçlara izin verilir. Trafiğe uygun olmadığı anlaşılan araçların güzergâhta çalışmasına izin verilmez. Ayrıca Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğüne bilgi verilir.
  4. Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis aracı sahipleri her yapılan ortak alma, devir ve satıştan dolayı Belediye meclisince o yıl belirlenen “Devir, Temlik ve her türlü Ücretini” ödemek zorundadır. Bu ücret devir ve Ortak alma kararı çıkıp da işletici tarafından Zabıta Müdürlüğüne evraklarını teslim ettikten sonra alıcı tarafından peşin tahsil edilir. Ortak olarak giren kişi veya kişiler hisseleri oranında devir ve temlik ücretini devir ile ilgili hükümler çerçevesinde ödemek zorundadır.
  5. Servis aracı sahipleri Güzergâh İzin Belgeleri için Belediyemiz Meclisince alınan karar gereği her yıl Gelir tarifesinde belirtilen ücreti ödemek zorundadır. Her izin belgesi değişikliğinde bu ücret tahsil edilir.

 

  1. Belediye Alacaklarının Tahsili İle İlgili Yapılacak İşlemler:

Taksitlerini vadesi geldiğinde ödemeyen araç sahipleri Mali Hizmetler Müdürlüğü’nce ödeme emri düzenlenerek Zabıta Müdürlüğüne yazı ile bildirilir. Zabıta Müdürlüğü bu ödeme emirlerini Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi verilen araç sahiplerine tebligat kanunu hükümlerine göre tebliğ ederek, 7 Takvim günü içerisinde borçlarını ödemeleri için süre verir. Bu süre içerisinde ödeme yapanlardan 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Hakkındaki Kanun hükümlerine göre tahsilât yapılır. Verilen 7 takvim günü süre sonunda ödeme yapmayan araçlar otoparka bağlanır. Cezalı tahsilât yapılıncaya kadar araç otoparkta kalır. Çekici ve otopark ücretleri araç sahibi tarafından ödenir. Bütçe yılı içinde 3 sefer tahsilâtların yapılmamasından dolayı otoparka bağlanan araçların Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen tarafından iptal edilir. İptal edilen plakalar yetkili kurumlara bildirilir.

 

DÖRDÜNCİ BÖLÜM

DENETİM VE CEZALAR

 

Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Araçların Dosyalarının Düzenlenmesi, Takip ve Denetimi:

MADDE 20-

İş bu Yönetmelik gereği çalışmalarına izin verilecek, Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli taşıma araçları hakkında Tahakkuk ve Tahsilat İşlemlerinin takibi için Mali Hizmetler Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğünde ayrı ayrı dosya açılır. Bu yönetmelik hükümlerine aykırı hareketlerin takip ve tespiti ile tembih name hükümlerinin takibi Zabıta Müdürlüğünce yürütülür.

 

Ceza Vermeye Yetkili Kurullar:

MADDE 21-

Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi araçların sahipleri ve sürücülerinin yönetmelik hükümlerine aykırı olarak işlemiş oldukları her kusurda 1608 sayılı kanun hükümleri uygulanır. Zabıta Müdürlüğü’nce düzenlenen zabıt varakalarından maktu ödenmeyen veya alınamayanlar Belediye Encümeni’ne gönderilir. Encümen ceza kararları Zabıta Müdürlüğü’nce ilgililere tebliğ edilir. Ticaret ve Sanattan men kararları Zabıta Müdürlüğü’nce tatbik edilir ve para cezasının tahsili için Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne bildirilir. Encümen kararının tebliğinden itibaren 30 takvim günü süre zarfında ödemenin yapılması zorunludur. Ödeme yapılmadığı takdirde Mali Hizmetler Müdürlüğü’nce ödeme emri düzenlenerek Zabıta Müdürlüğü’ne yazı ile bildirilir. Zabıta Müdürlüğü bu ödeme emirlerini Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi verilen araç sahiplerine tebliğ ederek (7) takvim günü zaman içerisinde borçlarını ödemeleri için süre verir. Bu süre içerisinde ödeme yapanlardan 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Hakkındaki Kanun hükümlerine göre tahsilât yapılır. Verilen 7 takvim günü süre sonunda ödeme yapmayan araçlar otoparka bağlanır.  Cezalı tahsilât yapılıncaya kadar araç otoparkta kalır. Çekici ve otopark ücretleri araç sahibi tarafından ödenir. Bütçe yılı içinde 3 sefer tahsilâtların yapılmamasından dolayı otoparka bağlanan araçların Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeleri Encümen kararı ile iptal edilir. Bu işlem uygulanırken hizmetten faydalananların mağdur olmamaları için gerekli önlemleri almaya Niğde Belediyesi yetkili ve mükelleftir.

 

Tembih ve Yasaklar İle Ceza Hükümleri:

MADDE 22-

  1. Bu yönetmelik kapsamına giren Servis araçları Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almadan çalışma yapamazlar.
  2. İstiap haddinden fazla yolcu taşınması yasaktır.
  3. Servis aracı sahipleri ve şoförleri Belediyece konulan işaret ve levhalara uymak zorundadırlar.
  4. Servis aracı devir izni ile ilgili Encümen kararı aracı alan kişiye tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde tüm evraklarını hazırlayarak Zabıta Müdürlüğü’ne teslim etmek zorundadır.
  5. Öngörülen yazı ve levhalar Belediye onayı ile izin verilen reklam bilgileri dışında servis araçlarının içinde ve dışında başka yazı ve aksesuar bulundurulması yasaktır.
  6. Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğünden İzin almadan servis taşımacılığı yapmak yasaktır.
  7. Trafik akışını engelleyici şekilde toplu taşıma araçlarının sevk ve idaresi yasaktır.
  8. Servis aracı içinde yüksek sesle yolcuların rahatsızlığına yol açacak radyo-teyp çalınması, şoför dâhil sigara içilmesi yasaktır ve 4207 sayılı kanun gereği araç içerisinde Sigara İçilmez ibareli levha asılması zorunludur.
  9. Servis aracı şoförlerinin yolcularını kaza, arıza vs. mücbir sebepler haricinde yollarda aktarma yapmaları yasaktır. Son duraklarına kadar yolcularını götürmek zorundadır.
  10. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ücreti ve Devir Temlik ücretlerini zamanında ödenmesi zorunludur.
  11. Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli araçların sahibi gerçek ve tüzel kişiler Belediye Meclisi, Belediye Encümeni ve İl Trafik Komisyonunun aldığı kararlara uymak zorundadırlar.
  12. Servis araçları fiyat tarifesi Belediye Meclisi tarafından belirlenir. Belirlenen fiyat tarifesi üzerinde fiyat uygulamak yasaktır. 
  13. Karayolları Trafik Kanunu gereği araçlarda bulundurulması zorunlu olan avadanlık dışında araç ve gereç bulundurulması yasaktır.
  14. Araçlar sefere çıktıklarında iç ve dış temizliğin yapılmış olması, iç döşemelerinin yırtık ve kirli olmaması zorunludur.
  15. Belediye Zabıta Müdürlüğü bilgilendirilmeden servis araçları satılamaz, devredilemez, ortak alınamaz.
  16. Belediye Meclisimizce belirlenen ve tahsil edilen Güzergâh bedeli, S plaka araç değişiklik bedeli, S plaka devir ücreti ve S plaka yıllık işletme ücretlerinin iadesi söz konusu olmamaktadır.

 

Yukarıda belirtilen hususlar, özel kanunlarla getirilen uygulama ve yaptırımlar hariç, Belediye Tembih ve yasağı olarak düzenlenmiştir. Yukarıda belirtilen Madde hükümlerine aykırı hareketler nedeniyle, aynı takvim yılı zabıt varakası tanzim edilmesi halinde 5326 sayılı yasa hükümlerine göre cezai işlem uygulanarak uygulanan cezalarda son yediği cezanın 2 katı uygulanarak 3.kez aynı suçu işlemesi durumunda 3 ile 15 gün arasında ticaretten men cezası uygulanır. Aynı takvim yılı içinde 2 (iki) kez ticaretten men cezası verilen bir toplu taşıma aracının Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi takvim yılı sonu beklenmeksizin, Encümen kararı ile iptal edilir.

Niğde Belediye Başkanlığı’ndan Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almadan çalıştığı tespit edilen araçlar hakkında, 1608 (151) sayılı Umuru Belediyeye müteallik Ahkâmı Cezaiye hakkındaki kanun hükümleri çerçevesinde 15 gün trafikten men cezası verilerek araç otoparka çekilir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

 

Fiyat Tarifesi:

MADDE 23 -

Taşıma ücretlerini 5393 sayılı Belediye Kanunun 15. maddesinin (p) bendi gereği Niğde Belediye Meclisi belirler.

 

Geçici Madde:

MADDE 24 - 

Başvurular Zabıta Müdürlüğünce değerlendirilerek ilgili araç komisyona sevk edilir. Komisyon tarafından uygunluk verilen araçlar, Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ve Güzergâh İzin Belgesi alarak toplu taşıma işlemine devam edeceklerdir. Bu tarihteki başvurular ilk başvuru olarak kabul edilecektir.

Saklı Tutulan Hükümler:

MADDE 25 - 

Bu yönetmelikte bulunmayan hususlarda ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. 

 

Yürütme:

MADDE 26 - 

Bu yönetmelik hükümlerini Niğde Belediye Başkanlığı adına Zabıta  Müdürlüğü yürütür.

 

Yürürlük:

MADDE 27 -

 

03.02.2012 tarih ve 19 karar nolu yayınlanan Niğde Belediyesi Öğrenci servis Aracı ve Personel Servis Araçları Yönetmenliği yürürlükten kaldırılmıştır. Bu yönetmelik yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

 

 

 

 

BAŞKAN

  • Özgeçmiş
  • Başkandan Mesaj
  • Başkana Mesaj

KURUMSAL

  • Teşkilat Şeması
  • Belediye Meclis Üyeleri
  • Başkan Yardımcıları
  • Müdürlükler
  • Meclis Üyesi Nasıl Olunur
  • KVKK
    • ÇAĞRI MERKEZİ AYDINLATMA METNİ
    • Kişisel Verileri İmha ve Saklama Politikası
    • Aydınlatma Metni
    • GÜVENLİK KAMERALARI AYDINLATMA METNİ
    • KURUMSAL İNTERNET SİTESİ AYDINLATMA METNİ
    • SMS Aydınlatma Metni
    • Çerez Politikası
  • Planlar ve Raporlar
    • Stratejik Plan
    • Mali Durum
    • Faaliyet Raporları
    • Performans Programı
    • Rüsum ve Harçlar
    • Enerji Yönetim Politikası
    • İç Kontrol Uyum Eylem Planı
    • İçme Suyu Analiz Raporu
    • Etik Komisyon Raporu 2024
    • Meclis Denetim Komisyon Raporu
  • Meclis Kararları
    • 2024 Meclis Kararları
    • 2023 Meclis Kararları
    • 2022 Meclis Kararları
    • 2021 Meclis Kararları
    • 2020 Meclis Kararları
    • 2019 Meclis Kararları

PROJELER

  • Tamamlanan Projeler
  • Devam Eden Projeler

GÜNCEL

  • Belediye Bülten
  • Haberler
  • Duyuru ve İlanlar
  • Otobüs Saatleri
  • Nikah İşlemleri

ŞEHRİMİZ

  • Şehir Kameraları
  • Tarihçe
  • Niğde Mutfağı

ONLINE ISLEMLER

  • Online Hızlı Ödeme
  • İstek Şikayet
  • E-İmza Belge Doğrulama
  • Kent Rehberi
  • E-İmar
  • Vefat Edenler
  • Mezarlık Bilgi Sistemi
  • Plan Askı Panosu
  • Nöbetçi Eczane
  • 360 ° Niğde

KÜLTÜR SANAT

BULUT KBS

Tel: 444 51 01
Kep Adresi: nigdebelediyesi@hs01.kep.tr

Yukarıkayabaşı Mahallesi Adliye sokak No:2 - 51100 - Niğde

Sosyal Medya :

Niğde Belediyesi

  • BAŞKAN
    • Özgeçmiş
    • Başkandan Mesaj
    • Başkana Mesaj
  • KURUMSAL
    • Teşkilat Şeması
    • Belediye Meclis Üyeleri
    • Başkan Yardımcıları
    • Müdürlükler
    • Meclis Üyesi Nasıl Olunur
    • KVKK
      • ÇAĞRI MERKEZİ AYDINLATMA METNİ
      • Kişisel Verileri İmha ve Saklama Politikası
      • Aydınlatma Metni
      • GÜVENLİK KAMERALARI AYDINLATMA METNİ
      • KURUMSAL İNTERNET SİTESİ AYDINLATMA METNİ
      • SMS Aydınlatma Metni
      • Çerez Politikası
    • Planlar ve Raporlar
      • Stratejik Plan
      • Mali Durum
      • Faaliyet Raporları
      • Performans Programı
      • Rüsum ve Harçlar
      • Enerji Yönetim Politikası
      • İç Kontrol Uyum Eylem Planı
      • İçme Suyu Analiz Raporu
      • Etik Komisyon Raporu 2024
      • Meclis Denetim Komisyon Raporu
    • Meclis Kararları
      • 2024 Meclis Kararları
      • 2023 Meclis Kararları
      • 2022 Meclis Kararları
      • 2021 Meclis Kararları
      • 2020 Meclis Kararları
      • 2019 Meclis Kararları
  • PROJELER
    • Tamamlanan Projeler
    • Devam Eden Projeler
  • GÜNCEL
    • Belediye Bülten
    • Haberler
    • Duyuru ve İlanlar
    • Otobüs Saatleri
    • Nikah İşlemleri
  • ŞEHRİMİZ
    • Şehir Kameraları
    • Tarihçe
    • Niğde Mutfağı
  • ONLINE ISLEMLER
    • Online Hızlı Ödeme
    • İstek Şikayet
    • E-İmza Belge Doğrulama
    • Kent Rehberi
    • E-İmar
    • Vefat Edenler
    • Mezarlık Bilgi Sistemi
    • Plan Askı Panosu
    • Nöbetçi Eczane
    • 360 ° Niğde
  • KÜLTÜR SANAT
  • BULUT KBS

Tel: 444 51 01 Kep Adresi: nigdebelediyesi@hs01.kep.tr Yukarıkayabaşı Mahallesi Adliye sokak No:2 - 51100 - Niğde

Sosyal Medya :

Niğde Belediyesi

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız