T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
NİĞDE BELEDİYESİ
ÖĞRENCİ VE PERSONEL SERVİS ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
YASAL DAYANAK, AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR
Amaç:
MADDE 1-
Bu Yönetmelik Niğde Belediyesi sınırları mücavir alanı içinde belirlenen güzergâhlarda yolcu taşıma izni (Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi) verilen Öğrenci/Personel Servis araçlarının hangi koşullar altında ve ne şekilde çalışacaklarını, bunların işleticileri ile verilen hizmetten yararlanan kuruluşlar arasındaki ilişkileri, uygulamayı yürütecek ve denetleyecek olan kuruluş ve organların yetki ve sorumluluk alanlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam:
MADDE 2-
Bu Yönetmelik;
Tanımlar:
MADDE 3-
Bu yönetmelikte geçen terimlerden;
Belediye : Niğde Belediyesi,
Taşımacı : Öğrencilerin bir ücret karşılığı taşımasını üstlenen gerçek veya tüzel kişileri,
Araç Sürücüsü : Servis aracını sevk ve idare eden şoförleri,
Şoför : Karayolunda, ticari olarak tescil edilmiş bir motorlu taşıtı süren ve bu işi meslek edinen kişiyi,
Yolcu : Aracı kullanan şoför ile hizmetlilerin dışında araçta bulunan öğrencileri ve rehber personeli, araç içerisinde bulunan belirli bir noktadan diğer belirli noktaya gitmek için araç içerisine bulunan şahısları,
Rehber Personel : Okul öncesi çocukları ve/veya ilk öğretim öğrencilerini taşıyan okul servis araçlarında, araç içi düzenini sağlayan, öğrencilerin araca iniş ve binişlerinde yardımcı olan şahısları,
Güzergâh İzin Belgesi: Özel İzin Belgesi: (Değişik bend:11.10.2008/27021 RG) 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, Karayolları 4925 sayılı Karayolları Kanunu ,Trafik Yönetmeliği 1 (Bir) eğitim yılı süre ile okul servis araçlarına Niğde Belediyesince verilen ve okul servis aracının işletenini, şoförünü, rehber personelini, taşıtın plakasını, cinsini, taşıma sınırını f
Meslek Odası : Niğde Şoförler ve Otomobilciler odası, Ticaret ve Sanayi Odası,
Taşıma : Bir ücret karşılığında okul öncesi eğitim, ilk öğretim ve orta öğretim ile yüksek öğretim öğrencilerinin kamuya açık karayolunda sürücüsü dâhil en az 9 oturma yeri olan yolcu taşımaya mahsus taşıtlarla evden okula, okuldan eve getirilip götürülmesini,
Otobüs : Yapısı itibariyle insan taşımak için imal edilmiş ve şoförü dahil 9 kişiden fazla yolcu taşımaya uygun olan motorlu taşıtı,
1) Küçük otobüs (minibüs): Şoförü dahil 9 ile 15 adet arasında oturma yeri olan otobüsü,
2) Büyük otobüs : Şoförü dahil 15 adetten fazla oturma yeri olan otobüsü,
Özel Kuruluş : Her türlü Özel Şirket, Fabrika, Ortaklık, Banka, kooperatif vb. kuruluş,
Servis Aracı : Resmi ya da özel kuruluşlara veya öğrencilere ücreti karşılığında toplu taşıma hizmeti verme amacı ile kullanılan ve Niğde Valiliği ve İl Trafik Komisyonunun almış olduğu karara göre aracı; araç muayene istasyonlarından herhangi birisinde Ek-1 formu üzerinde Okul Servis Aracı ve/veya Personel Servis Aracı olarak tespit edilmiş araçları,
Personel servis aracı : Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personeli taşıyan; gerçek ve tüzel kişilere ait ticari taşıtları,
Resmi Kuruluş : Cumhurbaşkanlığı ve Bakanlığa bağlı resmi daireler, Mahkemeler, Yüksek Eğitim Kuruluşları, Askeri Kuruluşlar, Kamu İktisadi Teşekkülleri, Belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile bu kuruluşların sermayelerinin çoğuna sahip olduğu bankalar, şirketler ve benzeri kuruluşlar ile diğer kamu kuruluşları.
Zabıta Müdürlüğü: Toplu Taşıma araçları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek üzere Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’dür.
Yasal Dayanak:
MADDE 4-
Bu yönetmelik yasal dayanağını;
Bakanlar Kurulu’nun Ticari Plakaların Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Kararı, (Son şekli uygulanır.), 24.12.1994 tarih ve 22151 sayılı resmi gazete ile 04.06.1998 tarih 23362 sayılı resmi gazetedeki değişiklikler ile 14 Haziran Tarih ve 25845 sayılı ve 28 Ağustos 2007 tarih ve 26627 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğindeki hükümlerinde tanımlanan organlarla eşgüdüm ve düzen içinde sürdürülür. İlgili Bakanlıklarca çıkarılacak olan yönetmeliklerin getireceği hükümler bu yönetmelik kapsamına eklenmesine gerek kalmaksızın yeni gelen hükümler, doğrudan bu yönetmelik kapsamında dâhil olduğu kabul edilir.
İKİNCİ BÖLÜM
GENEL ESASLAR, UYGULAMA USUL VE ESASLARI
Servis Araçlarına İzin Verilmesi (Çalışma İzin Belgesi) İle İlgili İşlemler:
MADDE 5-
İlk Defa Toplu Taşıma İçin Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Alacak Servis Aracı Sahiplerinin Başvuru Şartları:
MADDE 6-
Niğde Belediyesi sınırları mücavir alanı içerisinde öğrenci ve Personel Servis Taşımacılığı yapmak isteyen şahıs ve/veya tüzel kişilikler kendi adlarına kayıtlı araçları ilgili Araç Muayene İstasyonlarında Ek-1 Formu üzerinde taşımacılık yapmak istedikleri konu ile ilgili olarak tespit ve tasdikini yaptırarak, Niğde Belediye Başkanlığına müracaatlarında aşağıdaki belgeleri tamamlayarak başvurmak zorundadır.
Öğrenci/Personel Servisi Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenlenecek olan şahıs ya da tüzel kişilik yetkilisi Türk Medeni Kanunu hükümlerince “Kısıtlı” olmamalıdır.
Başvuru tarihi itibariyle 6 ayı geçmemiş, resmi kurumlar için sorgulanmış Adli Sicil Kaydı (Ticari amaçla yolcu taşımacılığı yapacak şoförlerin; 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 81, 82, 83, 86, 87, 88, 94, 95, 96, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 148, 149, 179/3, 188, 190, 191, 227, ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu’nun 35. maddesindeki suçlardan hüküm giymemiş olmaları gerekmektedir.)
Öğrenci/Personel Servis Aracı işletmecisi veya görevlilerinin Türk Ceza Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, İcra İflas Kanunu, Borçlar Kanunu, Türk Medeni Kanunu’nun ilgili maddelerince; güveni kötüye kullanma, yağma, ticari alanda ve mesleğin icrası ile ilgili konularda mesleki saygınlığını yitirmeleri, kaçakçılık, dolandırıcılık, dolaylı iflas, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, rüşvet, hırsızlık, uyuşturucu, insan kaçakçılığı vb. suçlardan hüküm almamış olmalıdır. Bu suçlardan herhangi birisinden hüküm giymeleri halinde Niğde Belediye Başkanlığı tarafından düzenlenen Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi tek taraflı olarak iptal edilerek şahıs ya da tüzel kişilik adına düzenlenen Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ve plaka/plakalar geri alınır.
Servis Aracı Olarak Kullanılacak Araçlarda Aranan Teknik Şartlar:
MADDE 7-
Servis aracı olarak çalışacak araçlarda başvuru tarihi itibariyle öğrenci servis araçlarında Ulaştırma Bakanlığı Okul servis araçlarında Okul Servis Araçları Hizmet yönetmeliğinde belirlenen, Okul Servis araçları 12 (on iki) yaşından küçük olacak, Fabrika ve personel Servis araçları 19 (on dokuz) yaşından küçük olacak yaş şartı uygulanır.
Servis araçları aşağıdaki niteliklere sahip olacaklar ve Uygunluk Belgeleri için başvuruları bu nitelikler açısından değerlendirilecektir. Okul servis araçlarında, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde belirtilen şartlar ayrıca aranacaktır.
Servis Araçlarının Taşımaya Uygunluğu:
MADDE 8-
Niğde Belediyesi sınırları içinde taşıma yapacak herhangi bir Servis aracının uygunluğu Belediye Başkanlığınca tespit edilecek Teknik Komisyonca saptanır. Teknik Komisyon tarafından taşıma yapmaya yeterli olduğu belirlenen servis aracına bir yıl geçerli olmak üzere “Servis aracı Uygunluk Belgesi” verilir. Servis aracı olarak çalışmak isteyenlerin Niğde Belediyesine başvuru yaptıktan sonra araç uygunluk belgesi almak için Teknik komisyona sevk edilir.
Araç uygunluk belgesi her araç için ayrı ayrı hazırlanır 1 yıl geçerlilik süresi olup, devir ve model değişiklikleri nedeniyle Servis aracı Uygunluk belgesi yenilenmesi zorunludur.
Başvuru yapan işleticilere araç inceleme işleminin hangi tarihte ve saatte yapılacağı başvurudan sonra bildirilir.
Teknik Komisyonun Yapacağı Araç İncelemesinde İzlenecek Yöntem:
MADDE 9-
Servis araçlarına Uygunluk Belgesi Teknik Komisyon tarafından yapılacak incelemeden sonra verilir.
Servis aracı Uygunluk Belgesi alabilmek için aranan şartlar başvuru sahiplerine İlgili Müdürlük tarafından verilen formda belirtilir. Başvuru sahibi aracını belirtilen tarih ve saatte yine bildirilen yerde Teknik Komisyonun yetkililerinin incelemesine hazır bulundurmak zorundadırlar.
İnceleme sonunda Araç Uygunluğu İnceleme Raporu düzenlenerek İlgili Müdürlükçe muhafaza edilir.
İnceleme sonunda başvuruya konu araç, Uygunluk Belgesi almaya yeterli bulunmamışsa bu durum inceleme raporunda belirtilir. Yapılan incelemede araçları uygun bulunmayanlar, araçlarının inceleme raporunda belirtilen eksikliklerini 4 hafta içinde tamamlayarak ikinci bir inceleme isteminde bulunabilirler. Her iki incelemede de Uygunluk Belgesi almaya yeterli bulunmayan araçlar bir yıl süre ile Servis aracı olarak çalışmasına izin verilmez.
Uygunluk belgesi için yapılacak ikinci inceleme, ilk incelemedeki eksiklikler ile sınırlı değildir.
Teknik Komisyonun yapacağı inceleme sonuçları açısından kesin ve nihaidir.
Taşımacılar:
MADDE 10-
Taşınacak personeli taahhüt edilen yere kadar güzergâh bir şekilde götürüp getirmekle, servis hizmetinden yararlanacak personelden başka yolcuyu servis taşıtına almamakla,
Resmi Kuruluşların Personel Servisleri ile ilgili hükümler:
MADDE 11-
Niğde Belediyesi sınırları içindeki Resmi ve Özel Kurum ve kuruluşlar; personel servis taşımacılığı yaptırmak üzere özel araç kiralama için yapacakları ihale ilanlarında ve ihale sözleşmelerinde bu yönetmelik hükümlerine göre Niğde Belediyesinden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almış araç olma şartını arayacaklardır.
Ancak, Resmi Kuruluşları kapsayan Taşıma hizmetleri için (diğer taşıma hizmetlerinde olduğu gibi) Güzergâh izin belgesi için başvuru Servis aracı işleticisi tarafından yapılır ve Zabıta Müdürlüğü tarafından Servis aracı İşleticisine verilir.
Resmî Kurumlar personel servisleri için kendi resmi araçlarını kullanmadıkları takdirde (Emniyet araçları ve Askeri Personel araçlarından güvenlik nedeniyle bu belge aranmaz.) Resmî Kurumların kendi araçları için ayrıca Güzergâh izin belgesi verilmez.(Güvenlik nedeniyle belge almazlar.)
Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis Araçlarının Devir ve Ortak Alınması İle İlgili Başvuru Taleplerinde İstenen Evraklar:
MADDE 12-
Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almış araç sahibi veya sahipleri Belediye’ye başvuru yaparak Encümen kararı aldıktan sonra Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesini ve aracın devrini yapabilirler veya ortak alabilirler. Belediye ye başvurmadan ve Encümen kararı almadan yapılan satışlarda satın alan bu satıştan, ortak almalarda ortak bu hisse devrinden dolayı hak sahibi olamaz. İş bu yönetmelikteki şartların da yerine getirilmesi zorunludur.
Devretmek, ortak almak, ölüm sonrası miras yolu ile devirlerde başvuru için gerekli evraklar:
Encümen kararından sonra Yönetmeliğin devir ücreti ile ilgili hükümleri gereği devir temlik ücreti tahsilinden sonra:
Devir Ücreti:
MADDE 13-
Belediyeden Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Servis aracı sahipleri her yapılan ortak alma, devir ve satıştan dolayı Belediye meclisince o yıl için gelir tarifesi içinde belirlenen “Devir ve Temlik Ücretini” ödemek zorundadır. Bu ücret devir ve ortak alma kararı Encümence verildikten sonra alıcı tarafından ödenir. Devir Temlik ücreti ödenmeden aracın devrine izin verilmez.
Toplu Taşıma İzin Belgesi Sahipleri Ortak alımlarında Devir ve Temlik Ücretini devir alanın % Hissesi oranında Ödenir.
Toplu Taşıma İzin Belgesi sahipleri 1. derece yakınlarına ve Tüzel kişiliklerde ise ortaklardan birisi adına güzergâh devri yapılması talebi veya gerçek kişilerin tüzel kişilere dönüşmesi halinde güzergâh devir ücreti 1/4 oranında alınır.(Güzergâh Devir Ücretleri Niğde Belediyesi Meclisince belirlenir.)
Toplu Taşıma İzin Belgesinin sahiplerinin ölümü veya temyiz kudretini kaybetmesi halinde yasal hak sahiplerinden (Mahkeme kararıyla tespit edilen varisleri veya vasileri) devir ücreti alınmaz.
Veraset Yolu İle Yapılan İntikallerde Yapılacak İşlemler:
MADDE 14-
İcra Yolu İle Yapılan Satışlarda Uygulanacak Kurallar:
MADDE 15-
Araç satışı ve Yenilenmesi ile ilgili şartlar:
MADDE 16-
Servis aracı sahibi, aracını değiştirmek istediğinde yeni araca ait trafik ruhsatı, eski aracının trafikten çekme belgesi fotokopisi veya noter satışını, Toplu Taşıma ve Güzergâh İzin Belgesini dilekçesine ekleyerek Zabıta Müdürlüğüne başvurur. Zabıta Müdürlüğü tarafından müracaatları kabul edilen işletmeciler, Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Vize Ücretini ödenmesine müteakip araca Uygunluk Belgesi almak üzere Teknik Komisyona sevk edilir. Uygunluk belgesi aldıktan sonra yeni araç için Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi düzenlenir.
Taşıma hizmetlerinin yürütülmesi esnasında servis aracı satılarak yeni araç temin edilmek istemesi halinde; bağlı bulunduğu tur işletmesinden servis hizmetlerinin aksatılmadan yürütülebileceğini belirten yazı alınmak kaydıyla Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi sahiplerinin araç değişikliğine izin verilir. İşletmeciler 1 ay (30 gün) içerisinde bu yönetmelik hükümlerinde belirtilmiş niteliklere uygun araç temin ederek ilgili belgeleri İlgili Müdürlüğe vermesi zorunludur. Verilen süre içerisinde araç temin edemeyen işletmeciye 15 gün ek süre verilir. Ek süre içerisinde de araç alınmadığı taktirde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen Kararıyla iptal edilir.
İlk Araç alımları veya araç değişikliğinde araçlara plaka takılmasını takip eden 10 gün içerisinde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesinin alınması zorunludur. 10 gün içerisinde gerekli evrakları hazırlayıp getirmeyen işletmeciler vize ücretini %50 fazla öder. 120 günden sonra yapılacak müracaatlar kabul edilmez ve Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen Kararı ile iptal edilir. Bundan sonraki başvurular ilk başvuru gibi değerlendirilir.
Güzergâh İzin Belgesi ile ilgili Hususlar:
MADDE 17-
Güzergâh izin belgesi için aşağıdaki başvuru evraklar gereklidir:
Aracı kullanacak şoförün:
Servis Araçlarında Çalışacak Personele İlişkin Koşullar:
MADDE 18-
Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi servis aracı sahipleri kendileri haricinde araçlarında şoför çalıştırabilirler. Bunun için;
ÜCÜNCÜ BÖLÜM
ÜCRETLER
Ücretler:
MADDE 19-
İlk defa Servis Taşımacılığı Çalışma İzin belgesi alacak hak sahiplerinden Belediye Meclisince kabul edilen Gelir Tarifesindeki tutar bir defadan alınır. Tutarın ödendiğine ilişkin belgeyi ibrazı halinde Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi alabilmesi için gerekli evrakları Zabıta Müdürlüğüne teslim ettiği takdirde izin verilir.
Servis Taşımacılığı Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi (bir defaya mahsus), devir ücretleri (devir etmeden önce), güzergâh izin belgesi (1 yıllığına), yıllık işgaliye ücretleri (her yıl) Niğde Belediye Meclis Kararıyla belirlenerek OCAK ayı itibariyle yürürlüğe girer.
Taksitlerini vadesi geldiğinde ödemeyen araç sahipleri Mali Hizmetler Müdürlüğü’nce ödeme emri düzenlenerek Zabıta Müdürlüğüne yazı ile bildirilir. Zabıta Müdürlüğü bu ödeme emirlerini Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi verilen araç sahiplerine tebligat kanunu hükümlerine göre tebliğ ederek, 7 Takvim günü içerisinde borçlarını ödemeleri için süre verir. Bu süre içerisinde ödeme yapanlardan 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Hakkındaki Kanun hükümlerine göre tahsilât yapılır. Verilen 7 takvim günü süre sonunda ödeme yapmayan araçlar otoparka bağlanır. Cezalı tahsilât yapılıncaya kadar araç otoparkta kalır. Çekici ve otopark ücretleri araç sahibi tarafından ödenir. Bütçe yılı içinde 3 sefer tahsilâtların yapılmamasından dolayı otoparka bağlanan araçların Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi Encümen tarafından iptal edilir. İptal edilen plakalar yetkili kurumlara bildirilir.
DÖRDÜNCİ BÖLÜM
DENETİM VE CEZALAR
Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli Araçların Dosyalarının Düzenlenmesi, Takip ve Denetimi:
MADDE 20-
İş bu Yönetmelik gereği çalışmalarına izin verilecek, Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeli taşıma araçları hakkında Tahakkuk ve Tahsilat İşlemlerinin takibi için Mali Hizmetler Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğünde ayrı ayrı dosya açılır. Bu yönetmelik hükümlerine aykırı hareketlerin takip ve tespiti ile tembih name hükümlerinin takibi Zabıta Müdürlüğünce yürütülür.
Ceza Vermeye Yetkili Kurullar:
MADDE 21-
Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi araçların sahipleri ve sürücülerinin yönetmelik hükümlerine aykırı olarak işlemiş oldukları her kusurda 1608 sayılı kanun hükümleri uygulanır. Zabıta Müdürlüğü’nce düzenlenen zabıt varakalarından maktu ödenmeyen veya alınamayanlar Belediye Encümeni’ne gönderilir. Encümen ceza kararları Zabıta Müdürlüğü’nce ilgililere tebliğ edilir. Ticaret ve Sanattan men kararları Zabıta Müdürlüğü’nce tatbik edilir ve para cezasının tahsili için Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne bildirilir. Encümen kararının tebliğinden itibaren 30 takvim günü süre zarfında ödemenin yapılması zorunludur. Ödeme yapılmadığı takdirde Mali Hizmetler Müdürlüğü’nce ödeme emri düzenlenerek Zabıta Müdürlüğü’ne yazı ile bildirilir. Zabıta Müdürlüğü bu ödeme emirlerini Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi verilen araç sahiplerine tebliğ ederek (7) takvim günü zaman içerisinde borçlarını ödemeleri için süre verir. Bu süre içerisinde ödeme yapanlardan 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Hakkındaki Kanun hükümlerine göre tahsilât yapılır. Verilen 7 takvim günü süre sonunda ödeme yapmayan araçlar otoparka bağlanır. Cezalı tahsilât yapılıncaya kadar araç otoparkta kalır. Çekici ve otopark ücretleri araç sahibi tarafından ödenir. Bütçe yılı içinde 3 sefer tahsilâtların yapılmamasından dolayı otoparka bağlanan araçların Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgeleri Encümen kararı ile iptal edilir. Bu işlem uygulanırken hizmetten faydalananların mağdur olmamaları için gerekli önlemleri almaya Niğde Belediyesi yetkili ve mükelleftir.
Tembih ve Yasaklar İle Ceza Hükümleri:
MADDE 22-
Yukarıda belirtilen hususlar, özel kanunlarla getirilen uygulama ve yaptırımlar hariç, Belediye Tembih ve yasağı olarak düzenlenmiştir. Yukarıda belirtilen Madde hükümlerine aykırı hareketler nedeniyle, aynı takvim yılı zabıt varakası tanzim edilmesi halinde 5326 sayılı yasa hükümlerine göre cezai işlem uygulanarak uygulanan cezalarda son yediği cezanın 2 katı uygulanarak 3.kez aynı suçu işlemesi durumunda 3 ile 15 gün arasında ticaretten men cezası uygulanır. Aynı takvim yılı içinde 2 (iki) kez ticaretten men cezası verilen bir toplu taşıma aracının Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi takvim yılı sonu beklenmeksizin, Encümen kararı ile iptal edilir.
Niğde Belediye Başkanlığı’ndan Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi almadan çalıştığı tespit edilen araçlar hakkında, 1608 (151) sayılı Umuru Belediyeye müteallik Ahkâmı Cezaiye hakkındaki kanun hükümleri çerçevesinde 15 gün trafikten men cezası verilerek araç otoparka çekilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Fiyat Tarifesi:
MADDE 23 -
Taşıma ücretlerini 5393 sayılı Belediye Kanunun 15. maddesinin (p) bendi gereği Niğde Belediye Meclisi belirler.
Geçici Madde:
MADDE 24 -
Başvurular Zabıta Müdürlüğünce değerlendirilerek ilgili araç komisyona sevk edilir. Komisyon tarafından uygunluk verilen araçlar, Toplu Taşıma Çalışma İzin Belgesi ve Güzergâh İzin Belgesi alarak toplu taşıma işlemine devam edeceklerdir. Bu tarihteki başvurular ilk başvuru olarak kabul edilecektir.
Saklı Tutulan Hükümler:
MADDE 25 -
Bu yönetmelikte bulunmayan hususlarda ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürütme:
MADDE 26 -
Bu yönetmelik hükümlerini Niğde Belediye Başkanlığı adına Zabıta Müdürlüğü yürütür.
Yürürlük:
MADDE 27 -
03.02.2012 tarih ve 19 karar nolu yayınlanan Niğde Belediyesi Öğrenci servis Aracı ve Personel Servis Araçları Yönetmenliği yürürlükten kaldırılmıştır. Bu yönetmelik yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Niğde Belediyesi
Niğde Belediyesi