T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Tarihi:05.07.2022 Karar No: 138
NİĞDE BELEDİYESİ BAŞKANLIĞI
SOSYAL YARDIM İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- Bu yönetmeliğin amacı Niğde Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ nün, kuruluş yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2- Bu yönetmelik, yürürlükteki ilgili mevzuat çerçevesinde Niğde Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile işleyişini kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- Niğde Belediye Meclisinin 02.05.2014 tarih ve 39 sayılı kararı ile kurulmuş olan Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne ait Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili uygulamadaki mevzuatlara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye :Niğde Belediyesi’ni,
b) Başkan :Niğde Belediye Başkanı’nı
c) Başkanlık :Niğde Belediye Başkanlığı’nı
d) Encümen :Niğde Belediye Encümenini
e) Meclis :Niğde Belediye Meclisini
f) Başkan Yardımcısı :Niğde Belediye Başkan Yardımcısı’nı
g) Müdürlük :Niğde Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’nü,
h) Müdür :Sosyal Yardım İşleri Müdürü’nü
İ) Personel :Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü
j) Yönetmelik :Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder
e) Sosyal Yardım İşleri : İlimizde ikamet eden ihtiyaç sahiplerine 5393 sayılı yasa kapsamında yapılabilen her türlü nakdi ve ayni yardımları ifade eder.
f) Sosyal Hizmet İşleri :İlimizde ikamet eden ihtiyaç sahiplerine 5393 sayılı yasa kapsamında yapılabilen her türlü sosyal hizmeti ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Müdürlük Tanımı, Temel İlkeler, Yetki, Sorumluluk ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 4- Niğde Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü, 22/02/2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince Niğde Belediye Meclisinin 02/05/2014 tarih ve 2014/39 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Müdürlük Tanımı
MADDE 5- T.C Anayasasında yer alan Sosyal Devlet anlayışı ile çalışmak, 5393 Sayılı Belediye Kanununun ilgili Maddelerinde yer alan hizmetleri yapmak ve uygulamak sureti ile Niğde ili halkı içinde mağdur, özürlü, yaşlı, düşkün, dar gelirli, kimsesiz, yolda kalan veya korunmaya muhtaç olarak yaşayan insanlarımıza sosyal hizmet ve yardımlarda bulunmak, ilimiz sınırları içerisinde yaşayan vatandaşlarımıza kanun ve mevzuata uygun olarak sonuçlandırılmasını sağlayan birimdir.
Temel İlkeler
MADDE 6- Niğde Belediye Başkanlığı Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ nün tüm çalışmalarında,
a)Müdürlük İş ve İşlemlerinde Kanun ve yönetmeliklere aykırı olmamalı
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda, yerindelik ve ihtiyaca uygunluk prensibiyle hareket etmek,
c) Uygulamada verilecek hizmetler adaletli ve eşit olmalı
d) Belediye Kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik esas alınmalı,
e) Kurum içi yönetimde katılımcılık esas alınmalı
f) ARGE ve eğitim çalışmalarına öncelik vermek,
g) Verilen hizmetler şeffaf, açık ve hesap verilebilir olmalı
h) Hizmetlerde geçici çözüm ve anlık kararlar yerine, uzun vadeli ve kalıcı sürdürebilir temel ilkeler esas alınmalıdır.
Yetki
MADDE 7- Müdürlük; yasalar ve diğer mevzuatla belirlenen şekliyle ve Belediye Başkanının veya yetkisini devrettiği başkan yardımcısının emir ve onayı doğrultusunda sosyal yardım işlerini, sosyal hizmet işlerini, yürütmekle görevlidir.
Sorumluluk
MADDE 8- Müdürlük; ilgili kanun, yönetmelik ve diğer yasal mevzuatlar doğrultusunda ilimizde yaşayan tüm vatandaşlara sosyal hizmet, il geneline, yoksul ve mağdur vatandaşlara sosyal yardım yapar.
Teşkilat
MADDE 9- (1) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünde Çalışan Personel Yapısı
a) Müdürlükte Norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, sözleşmeli personel ve işçi görev yapar.
(2)-Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a)İdari işlerin yönetildiği Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü ve Servisi
b)Aşevi Birimi
c)Gönül Kapısı ve Sevgi Mağazası Birimi
d)Sosyal Destek, Sağlık, Kişisel Bakım ve Ev Temizliği Hizmetleri Birimi
(3)- İş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için; birim amirinin talebi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün teklif ve Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın müdürlük birimlerinin hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak belediye personeli içinden ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, ‘iş tekniğine uygun’ eleman görevlendirilmesi yapılabilir.
(4)- Müdürlüğün iç organizasyonu Müdürün teklifi Başkan yardımcısının onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
Gönüllülerin Katılımı
MADDE 10-Sosyal Yardım ve Hizmetlerin ifasında gönüllülerden de istifade edebilir. Gönüllülere yapmış olduğu çalışmalar nedeniyle hiçbir ücret ve menfaat sağlanamaz. Gönüllülerin katılımları ve çalışmaları konusunda İçişleri Bakanlığınca yürürlüğe konulan 09.10.2005 tarih 25961 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine gönüllü katılım Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Servisinin görevleri.
MADDE 11-
a)Her türlü yardım müracaatlarını kabul etmek.
b)Müracaatçılardan gerekli belgeleri alarak dosyalama işlemlerini yapmak.
c)Alınan müracaatların yoksulluk durumlarının araştırılması için inceleme ekiplerince yardım komisyonunun belirlediği kriterler doğrultusunda sosyal inceleme yapmak veya yaptırılarak muhtaçlık durumlarının belirlenmesi.
d)İnceleme sonucu tespit edilen ihtiyaçların ve mağduriyetin giderilmesinde yardım komisyonunun belirlediği kriterlere göre her türlü ayni yardım yapmak.
e)Nakdi yardım taleplerinde ise, komisyonun belirlediği kriterler doğrultusunda sosyal inceleme yaparak yardıma uygun görülen dosyaları yardım komisyonuna sunmak.
f)Komisyon kararınca nakit yardım uygun görülen ailelerin işlemlerini yapmak.
g)Mağduriyetin kalkması durumunda; komisyon kararı ile süreli yardımların kesilmesi uygun görülen ailelerin yardımının kesilmesini sağlar.
h)Ev eşyası, giysi vb. yardımlara uygun görülen ailelerin bilgilerini Sevgi Mağazasına iletmek.
i)Medikal malzeme ilaç yardımlarında uygunluk görüşü verilmiş olan ailelerden, gerekli rapor ve doktor onayı ile sosyal güvence tarafından karşılamadığına dair evrak istenerek ailenin bilgilerini iletmek.
j)Giysi yardımını değerlendirme komisyonunun belirlediği kriterlere göre, giysi başvuru formlarının doldurulup toplanmasını sağlamak ve yıllık güncellemesini yapmak.
k)Kırtasiye yardımı uygun görülen ailelerden gerekli evrakları temin ederek kırtasiye yardımı organizasyonunu düzenlemek ve gerekli kayıtları tutmak, dosyalama işlemlerini yapmak.
l)Diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
m)Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereğini süreç içerisinde yerine getirmek.
n)Müdürlük hizmetinde kullanılacak olan tüketim malzemelerini uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere satın alma ve ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek.
ö)Müdürlükte yapılan işlemlerin kayıtlarını tutup korunması ve muhafazasını sağlamak.
p)Stratejik Plan ve Performans Programına uygun faaliyette bulunmak. Yıllık Faaliyet Raporunun hazırlayıp kayıtları süresi içerisinde Belediyenin ilgili birimine göndermek
r)Niğde Belediyesi adına kanun ve mevzuatlar doğrultusunda her türlü sosyal yardımın yapıldığı servistir.
s)Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’ unun gerektiği konularda ilgili işlem dosyasını hazırlayıp süresi içerisinde Başkanlık Makamı’ na sunmak.
Aşevi Birimi
MADDE 12- İlimizde ikamet eden mağdur vatandaşlarımıza, değerlendirme komisyonu tarafından belirlenen kriterlere göre sefer taslarıyla kapılarına kadar sıcak yemek ulaştırılır.
(1) Aşevi Birimi aşağıda sayılan görevleri yürütür.
a) Müdürlükçe kendilerine verilen işleri yasalar ve yönetmelik esaslarına göre yapar.
b) Birim sorumlusu, işlerini plan ve programa bağlayarak bunların iyi bir şekilde yapılmasını ve zamanında bitirilmesini sağlar.
c) Birim sorumlusu, fakir ve muhtaç kimseler için aşevinde yemeklerin hazırlanması, dağıtılması ve sunulmasını organize eder.
d) İl sınırları içinde meydana gelen olağan dışı mağduriyet durumunda (Yangın, Sel, Deprem v.b.) durumlarda toplu yemek verilir.
e) Şefliğindeki personele iş dağıtımı yaparak sonuçlarını izler. Kontrol eder ve personelini denetler.
f)Kendisine bağlı olarak çalışmakta olan personelin iş, bilgi, ve verimliliklerini arttırabilmek için eğitilmeleri yolunda çalışmalar yürütür.
g) Aşevinde yapılan tüm çalışmalarla ilgili haftalık, aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak Müdürlüğe sunar.
h) Birim sorumlusu, Müdüre, Başkan Yardımcısına ve Başkana karşı sorumludur.
Sevgi Mağazası ve Gönül Kapısı Marketi Birimi
MADDE 13- Satın alma yoluyla alınan malzemeleri, hayırseverler tarafından yapılan bağışları, ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması kalan malzemenin depolanması ve dağıtıma hazır hale getirilmesi faaliyetlerini sürdüren birimdir.
(1)Sevgi Mağazası ve Gönül Kapısı Marketi Birimi uzman kişilerden danışmanlık hizmeti alabilir.
(2)Sevgi Mağazası ve Gönül Kapısı Marketi Birimi aşağıda sayılan görevleri yürütür.
a) Birim sorumlusu, ilimiz dâhilindeki muhtaç vatandaşlarımızı giyim, gıda, temel ihtiyaç malzemeleri, medikal malzeme ve çeşitli eşya yardımı vb. sağlamakla ilgili faaliyetleri yürütür.
b) Yardım kararı alınan ailelere kendi ihtiyaçları doğrultusunda alışveriş yapmaları sağlanır.
c) Sevgi Mağazası ve Gönül Kapısı Marketine bağış olarak gelen her türlü malzeme, teslim tesellüm belgesiyle teslim alınır. Malzemelerin koşullarına ve özelliklerine göre tasnifi ve raflara dizilmesini, paketlenmesini, depolanmasını ve ihtiyaç sahiplerine uygun şekilde teslim edilmesini sağlar.
d) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü dâhilinde gerekli evraklar, mevzuat hükümlerine göre tamamlanıp; Sevgi Mağazası, Gönül Kapısı ve depoda her türlü sirkülasyonu kayıt altına alır, gerekli teslim tesellüm evraklarını düzenler, dosyalar, Şefe, Müdüre rapor olarak sunar.
Sosyal Destek, Sağlık, Kişisel Bakım ve Ev Temizliği Hizmetleri Birimi
MADDE 14- Yaşlı, engelli, hasta, bakıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza sağlık, kişisel bakım hizmeti (saç, sakal tıraşı) , ev temizliği hizmeti, eğitim ve diğer sosyal aktivitelerin sağlanması için her türlü destek hizmeti verilir, verdirilir.
(1) Sosyal Destek, Sağlık, Kişisel Bakım ve Ev Temizliği Hizmetleri Birimi aşağıda sayılan görevleri yürütür.
a) Alınan başvurular ve yerinde yapılan tespitlerle değerlendirme komisyonu kriterlerine göre bu hizmet verilir, verdirilir.
b) Bu hizmetlerin koordinasyonu birim sorumlusu tarafından gerçekleştirilir.
c) Hizmetle alakalı vatandaş rencide edilmeden gerçekleştirilir, vatandaş memnuniyeti ön planda tutulur.
d) Sosyal desteğe ihtiyacı olduğu tespit edilen kişilere, özellikle kadın ve çocuklara yönelik olarak psikologlar tarafından danışmanlık hizmeti verilir/verdirilir.
e) Yaşlı, engelli, bakıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza sağlık, kişisel bakım hizmeti (saç, sakal temizliği vb.) verilir/verdirilir.
f) Gerekli evraklar alınıp; dosyalanmasını sağlar ve yapılan çalışmalarla ilgili raporları bağlı olduğu Şefe, Müdüre sunar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Müdürlük Çalışma ve Uygulamalarına İlişkin usul ve Esaslar
Müdürlük Çalışma ve Uygulamalarına Ait Genel Esaslar
MADDE 15- Bu yönetmelik gereği Müdürlük çalışmaları il sınırları içerisinde, bu yönetmeliğe göre yapılır.
a) Bütün çalışmalar ırk, renk, cinsiyet, dil, din, mezhep, siyasal düşünce, inanç, etnik köken yönünden hiçbir ayrım yapılmadan gerçekleştirilir.
b) Yapılacak çalışmalar hizmet binaları ile sınırlı olmayıp, il sınırları içerisinde her noktada yürütülür.
c) Müdürlük, tüm imkânları en verimli biçimde kullanır ve yeni kaynaklar oluşturulması için çaba gösterir.
d) Yapılan çalışmalarda şahıs ve ailelerin hiçbir şekilde rencide olmamaları için her türlü önlem alınır.
e) Sosyal yardım hizmetleri verilmesi belediyenin mali durumu, taleplerin ivediliği durumuna göre muhtaç, dar gelirli başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.
f) Belediye hizmetleri, aciliyet ve önemlilik durumuna göre vatandaşlara en uygun yöntemlerle uygulanır.
g) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün çalışmalarını bu yönetmeliğe göre geçici yapılır. Kişilere kazanılmış hak vermez.
h) Belediyeye müdürlük çalışmaları ve faaliyetleri ile ilgili destek vermek isteyen kurum ve kuruluşlarla gerekli iş birliğini sağlayarak bu hizmetlerin verilmesini koordine eder. Kurum ve kuruluşların katkısının artması için çaba sarf eder.
Başvuru
MADDE 16- (1)Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü çalışmalarından faydalanmak isteyen vatandaşlar Müdürlüğe başvurur.
(2) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne şahsın başvurusu olmasa dahi, basında yer alan veya zabıta birimi, muhtarlık ve vatandaşlarca tespit edilip, belediyeye bildirilen durumlarda ilgili çalışmalar yapılır.
(3) Acil durum (doğal afet, yangın, sel, fırtına vb), özel durum (aile içi şiddet, töre mağduru vb) ve istisnai durumlarda tutanak tutularak evrak istemeden yardım yapılır.
Başvuruda İstenecek Belgeler
MADDE 17- Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Hizmetlerinden yararlanmak isteyen vatandaşlarımızdan aşağıdaki belgeler istenir:
(1)Vatandaşlık numarası bulunan herhangi resmi belge, vatandaşlık numarası bulunmayanlardan nüfus kayıt örneği,
(2)Kişi ve Ailelerin özel durumuna göre hizmetlerden yararlanmak için aşağıdaki belgeler de istenebilir.
a. Tapu Sicil Müdürlüklerinden temin edilecek emlak durumunu gösterir belge.
b. Yardım isteyene bakmakla mükellef kişi tutuklu veya hükümlü bu durumu kanıtlayan belge.
c. Müracaatçının okuyan çocukları varsa, ilgili okuldan alınacak öğrenim belgesi.
d. Her türlü afete uğrayanlar için durumu belgeleyen evrak. (itfaiye, su baskını v.b. raporlar)
e. Hastalıkla durumu ve/veya engelli durumuyla ilgili sağlık raporu, ilaç reçetesi, vb.
Başvuruların İncelenmesi
MADDE 18- (1) Müdürlükçe başvuru veya durum tespit belgeleri bu Yönetmeliğe uygun bulunan kişilerin ekonomik ve sosyal durumunu tespite yönelik olarak gerektiğinde yerinde inceleme yapılarak sosyal inceleme raporu düzenlenir.
(2) Sosyal inceleme raporunda başvuranların genel durumları, istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili toplanan bilgiler belirtilir. Başvuranın evrakları Müdürlükçe sosyal inceleme raporuyla birlikte değerlendirme komisyonunun belirlediği kriterlere göre uygulamaya alınır.
(3) İnceleme ve değerlendirmeler inceleme elemanları tarafından yürütülür,
Değerlendirme Komisyonu
MADDE 19- (1) Değerlendirme komisyonu müdürlüğün bağlı olduğu Belediye Başkan Yardımcısı, Müdür ve Şeften oluşur, Belediye Başkanının oluruyla Değerlendirme Komisyonuna üç yedek üye seçilir.
(2)Değerlendirme Komisyonu üyelerinin, müdürlükte görev yaptığı süre içinde komisyon üyeliği devam eder. Belediye Başkanı gerekli görmesi durumunda üyeleri değiştirebilir.
Değerlendirme Komisyonu Görev ve Yetkileri
MADDE 20- Değerlendirme komisyonunun görevleri:
1) Sosyal inceleme ile tespit edilen yoksul veya muhtaç kişilere yapılacak nakdi yardımların miktarı ve süresi konusunda karar vermek.
2) Sosyal inceleme ile tespit edilen yoksul veya muhtaç kişilere yapılacak ayni yardımların kriterlerini belirlemek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hizmetlerin İcrası ile Denetim ve Koordinasyonu
Görevin Alınması
MADDE 21- Büro elemanları dışında kalan Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler elektronik olarak (ulakbel vb.) üzerinden ve gerekirse zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin Planlanması ve Yürütülmesi
MADDE 22- Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ne havale edilmiş evrakı alan Şef, bu evrakla ilgili işlemi mevzuata uygun olarak yapar yaptırır. Eğer evrakta bir eksiklik veya yanlış varsa Müdürün bilgisi dâhilinde ilgililere bu yanlışlık düzelttirilir eksiklik tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya düzeltilemeyecek bir durum söz konusu olduğunda işlem yapılmaz. İlgililere bilgi verilir.
MADDE 23- Müdürlük tarafından görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri kanun, kanun hükmünde kararname ve yönetmelikler ve iş talimatları doğrultusunda eksiksiz olarak ve en sağlıklı biçimde yerine getirmek zorundadır.
Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği ve Koordinasyon
MADDE 24- Müdürlük içindeki işbirliği Müdürün denetimi ve gözetimi altında kendi yetki ve sorumluluğu altında gerçekleştirilir. Birimler arasında yazışma, dosyalama, arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman zaman iş akış şemaları ve ölçümlemelerle kontrol edilir. Müdürlükte gizli işsizliğin önlenmesi, çalışanların motivasyonunun sağlanması, rasyonel ve verimli çalışma ortamının sağlanması Müdürün yetki ve sorumluluğundadır. Belediyenin diğer Müdürlükleri ve üst yönetim ile olan ilişkiler Belediye Başkanı veya yetki verdiği makamın denetim ve gözetimi altında Müdür tarafından gerçekleştirilir.
Diğer Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 25-Müdürlük yazışmaları Niğde Belediyesi yetki devrine ve Yazışma Kuralları ile ilgili Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
Evraka Yapılacak İşlem, Arşivleme ve Defter Kayıtları
Gelen Evraka Yapılacak İşlem
MADDE 26- Gelen evrak önce elektronik ya da fiziki olarak kayıt altına alınır. Müdür tarafından ilgilisine havalesi yapılır. İlgili birim tarafından teslim alınan evraka gereği yapılarak en geç 15 gün içinde cevap verilir ve ilgilisine gönderilir.
Giden Evraka Yapılan İşlem
MADDE 27- Evraklar ilgili personele geldiği ortama göre elektronik olarak ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgisine göre elektronik olarak gelen ve gönderilenler hariç kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları ilgisine göre elektronik olarak ya da zimmetle Müdürlüğü teslim edilir. Kurum içi yazışmalar havale ve kayıt işlemleri ilgisine göre elektronik ortamda ya da fiziki ortamda yapılır.
Arşivleme
MADDE 28- Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine gönderilen evrakın Müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv Mevzuatına uygun olarak belirli süre müdürlükte saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Ayni - Nakdi Yardımlar
Nakdi Yardım
MADDE 29- (1)Belediye, belediye sınırları içinde ikamet eden ve dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, düşkün ve özürlülere sosyal, sağlık ve ekonomik sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla, süreli veya geçici nitelikte, bir defa veya periyodik olarak nakdî yardımda bulunabilir. Yapılacak nakdî yardımların miktarı ve süresi Müdürlüğün teklifi üzerine Değerlendirme Komisyonu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir.
(2) Belediye sınırları içinde afetlerden zarar görenlere de durumunu belgeleyen evrak getirdiğinde veya sosyal inceleme raporu ile Değerlendirme Komisyonu tarafından belirlenecek miktarda nakdî yardım yapılabilir.
(3) Belediye sınırları içinde ikamet edenler ya da etmeyenler imkânsızlıklar nedeniyle yaşadığı yere dönemeyen veya Niğde’ de bulunduğu sırada hastalığı nedeniyle acilen tedavi edilmesi gereken kişilere acil tedavisinin yapılması ve bilet temini değerlendirme komisyonu tarafından veya değerlendirme komisyonun belirlediği kriterler doğrultusunda yapılır.
(4) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, Değerlendirme Komisyonu kararı ile nakdî yardım yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki / kuponu v.b. dağıtılabilir ve/veya üçüncü kişilere dağıttırılabilir.
Ayni Yardımlar
MADDE 30- (1) Aş Yardımı; Belediye sınırları içinde ikamet eden ve değerlendirme komisyonunun belirlediği kriterlere göre sıcak yemek yardımı yapılır. Yaptırılır.
(2) Gıda Yardımı; Müracaatçıdan alınan başvurulara göre düzenlenen sosyal inceleme raporu sonucunda Değerlendirme Komisyonunca belirlenen kriterlere göre; süreli veya geçici nitelikte gıda yardımı yapılabilir.
(3) Değerlendirme Komisyonunun belirlediği kriterler doğrultusunda Belediye sınırları içinde ikamet eden vatandaşlara yakacak, giysi, ev eşyası, soba, kırtasiye vb. aynî yardımlarda bulunulur.
(4) Tekerlekli sandalye, koltuk değneği, hasta bezi v.b medikal malzeme yardımları, değerlendirme komisyonu kriterleri doğrultusunda yapılır.
(5) Kendi kişisel bakımlarını gerçekleştiremeyen vatandaşlarımıza, sağlık ve kişisel bakım(saç, sakal tıraşı) hizmeti sunulur.
(6) Evini temizleyecek, gücü ve maddi durumu olmayan hasta, engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın ev temizliği yapılır.
(7) Aynî yardımlar süreli veya geçici nitelikte, bir defada veya periyodik olarak yapılabilir.
Kayıt Takip Ve Kontrol Sistemi
MADDE 31-(1)Aynî ve nakdî yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Müdürlük, yardım yapılan kişilerle ilgili bilgi ve belgeleri düzenli olarak tutmak, muhafaza etmekle yükümlüdür.
(2)Belediyece gerekli görülen hallerde, yardım için müracaat eden kişilerle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşlarından veya dernek, vakıflardan yardım alıp almadığına dair bilgi istenebilir.
Acil Durumlarda Belediye Sınırları Dışına Yapılabilecek Yardımlar
MADDE 32-Belediye sınırları dışında doğal afetler meydana gelmesi durumunda, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 53 üncü maddesi gereğince, Belediye Başkanının onayı ile bu bölgelere gerekli yardım ve destek sağlanabilir. Yardımlar aynî ve nakdî olabilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yürürlük
MADDE 33-(1) İş bu yönetmelikte hükmü bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili kanun ve mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Bu yönetmelik, Niğde Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 34- Bu yönetmelik hükümlerini Niğde Belediye Başkanı yürütür.
Niğde Belediyesi
Niğde Belediyesi