T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
NİĞDE MERKEZ BELEDİYE MECLİSİNİN 2022 YILI TOPLANTI DÖNEMİNİN MAYIS/2022 BİRLEŞİMİNİN 06.05.2022 TARİHLİ OTURUMUNA AİT TOPLANTI TUTANAĞI
Karar Tarihi: 06.05.2022
Belediye Meclisini Teşkil
Edenlerin Adı ve Soyadı: Belediye Başkanı Emrah ÖZDEMİR’ in Başkanlığında üyelerden Arif ARI-Ertan ALTUNER, Mikail AKSUNGUR, Mevlüt ŞAHİN, Mustafa GİRAY, Asım ACAR, Mustafa ÖZDEMİR, Gülsüm TEMUR, Yahya DÖKMETAŞ, Sebahattin ECEMİŞ, Elif AKTAŞ ÖZTÜRK, Nevzat TÜRKAN, Adnan Menderes TÜNER, Cengiz TUNCER, Ahmet TACİROĞLU, Ferit AYDOĞAN, Yunüs AYBAR, Duran ALTINTAŞ, Vahit AKPINAR, İdris TÜRKÖZ, Fatih DEMİRALAN, Aldonat ATLI, Cumhur DURMAZ, Bahadır ALTINTAŞ, Oğuz KALKAN, Çağdaş ÖZMEN, Abudder ZORBA, Erdal AYDOĞAN ve Fatih DOĞAN’ın iştirakiyle 06.05.2022 tarihine rastlayan Cuma günü Saat: 15.00’de Niğde Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü Konferans salonunda toplandı:
Belediye Meclisimizce, Pandemi İle Mücadele Bilim Kurulunun kararları ve bu kapsamda yayınlanmış genelgeler ile İl Hıfzısıhha Meclisi kararları kapsamındaki tedbirlere riayet edilerek, meclis toplantı gündeminde belirtilen konuların görüşülmesine geçildi.
Gündemin 1 inci maddesi gereğince yapılan yoklamada üyelerden Cem UZUN’ un mazereti nedeniyle, Nizami AYGÜN’ ün toplantıya katılmadığı, diğer üyelerin hazır olduğu ve toplantı yeter sayısının mevcut olduğu görülmekle, Divan Katiplerinden Elif AKTAŞ ÖZTÜRK ve Sebahattin ECEMİŞ’ in divandaki mahsus yerlerini almalarıyla divanında teşekkül ettiği görüldü.
Başkan- Gündem maddelerini özetliyorum. Gündemin birinci maddesi yoklamaydı, yoklama yapılmış olup, toplantı ekseriyetimiz vardır.
Gündemin 2. maddesi, Belediyemiz Meclisinin 2022 yılı toplantı döneminin Nisan/2022 toplantısının, 01.04.2022 tarihli birleşiminde alınan kararlara ait karar özetinin okunup tasvibi.
Gündemin 3. maddesi, Belediyemiz 2021 mali yılı İdare kesin hesap cetvellerinin görüşülmesi.
Gündemin 4. maddesi, İlimiz Ahmetpınarı Mahallesi 3281 ada 3 parsel kayıtlı 464,73 m² arsanın 2886 Devlet İhale Kanunun 45. maddesi gereği'' Açık Teklif Açık Artırma Usulüyle satış, takas, trampa işlemlerinin yapılabilmesi için Belediye Başkanı ve Belediye Encümenine yetki verilmesi hususunun müzakere ve karara bağlanması.
Gündemin 5. maddesi, İlimiz Efendibey Mahallesi Kentsel Dönüşüm bölgesinde bulunan toplamda 125 adet meskenin; 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 45.Maddesi gereği Açık Teklif Açık Arttırma usulüyle satış, takas ve trampa işlemlerinin yapılabilmesi için Belediye Başkanı ve Belediye Encümenine yetki verilmesi hususunun müzakere ve karara bağlanması.
Sayfa:25
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Başkan- Gündemin 11. maddesi, Belediyemiz Zabıta Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmeliğin müzakere ve karara bağlanması. Teklif yazısını okuyoruz.
BAŞKANLIK MAKAMINA
(Zabıta Müdürlüğü)
Müdürlüğümüze ve müdürlüğümüze bağlı birimlerin görev, yetki ve sorumluluklarını belirtilen liste yazımız ekinde sunulmuş olup Belediyemiz Meclisinde görüşülerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
Emrah DİVRİN
Zabıta Müdürü
(imza)
OLUR
Ahmet TACİROĞLU
Belediye Başkan Yardımcısı
(imza)
Bu arada üyelerden Ferit AYDOĞAN’ ın salondan çıktığı görüldü.
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) amacı, Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki Bu yönetmeliğin ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre 1. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b, 51. maddesi ve 18 ARALIK 2021 tarih ve 31693 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren
Sayfa:26
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Belediye Zabıta Yönetmeliği ile,
3194 sayılı İmar Kanunu
5326 sayılı Kabahatler Kanunu
4077 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Koruma Kanunu
3516 sayılı Ölçüler ve Ayarlar Kanunu
9207 sayılı İş Yeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı Kanunu
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu
3285 sayılı Hayvan Sağlığı Kanunu
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu
394 sayılı Hafta Tatil Kanunu
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu
6831 sayılı Orman Kanunu
552 sayılı Yaş Sebze ve Meyve Ticaretini Düzenleyen Kanun
7269 sayılı Afetler Kanunu
6183 sayılı Amme Alacakları Tahsil Usulü Kanunu
775 sayılı Gece Kondu Kanunu
2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kanunu
1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu
2872 sayılı Çevre Kanunlarına dayanılarak hazırlanmıştır.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 3. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Tanımlar
MADDE 4-
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Belediye : Niğde Belediyesini
Belediye Başkanı : Niğde Belediye Başkanını
Belediye Meclisi : Niğde Belediye Meclisini
ç) Belediye Encümeni : Niğde Belediye Encümenini
d) Müdürlük : Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğünü
e) Müdür : Niğde Belediyesi Zabıta Müdürünü
f) Zabıta Amiri :Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde görevli Zabıta Amirini
ğ) Zabıta Komiseri : Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde görevli Zabıta Komiserini
h) Zabıta Memuru : Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde görevli Zabıta Memurunu
ı) Yrd. Zabıta Personeli: Niğde Belediyesine ait şirketlerde çalışan personellerden Zabıta Müdürlüğünde görevlendirilen personeli ifade eder.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 4. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Teşkilat ve Bağlılık
MADDE 5 –
(1) Zabıta Müdürlüğünün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
1.Müdür
2.Amir
3.Komiser
Sayfa:27
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
ç) Trafik Şefliği
1.Zabıta Memuru
2.Yardımcı Zabıta Personeli
Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
1.Müdür
2.Zabıta Amiri
3.Zabıta Komiseri
ç) Zabıta yazı işleri
1. Zabıta Komiseri
2. Yazı işleri idari büro
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 5 . maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Kuruluş
MADDE 6 –
(1) İl nüfusu, fiziki ve coğrafi yapısı ile gelişme potansiyeli dikkate alınarak, zabıta teşkilatı için ihtiyaç duyulacak norm kadroya uygun olarak birimler kurulabilir.
Belediye Zabıtası, hizmetin gereğine ve yoğunluğuna göre, imar, çevre, sağlık, trafik ve turizm gibi kısımlara ayrılabilir.
Belediye Zabıtası, hizmetin özelliğine göre sabit, gezici veya toplu olarak görev yapar.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 6. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Kadro ve Unvanlar
MADDE 7 –
( 1) Belediye Zabıta Teşkilatı personel kadro ve unvanları; Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara göre belirlenmiş; Zabıta Müdürü, Zabıta Amiri, Zabıta Komiseri, Trafik Şefi ve Zabıta Memuru unvanlı kadrolar ile hizmet için gerekli diğer kadrolardan oluşur.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 7. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Bağlılık
MADDE 8 –
(1) Niğde Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Niğde Belediye Başkanına bağlıdır. Niğde Belediye Başkanı Zabıta Müdürlüğü üzerindeki yetkilerini Başkan Yardımcılarına devredebilir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 8 . maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Sayfa:28
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Görev Alanı
MADDE 9 –
(1) Niğde Belediye Zabıtası Niğde Belediye sınırları içerisinde görevli ve yetkilidir. Ayrıca, mücavir alanlarda kanunlarla belediyenin yetki ve sorumluluğuna verilmiş hizmetler bakımından da yetkili ve görevlidir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 9. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Çalışma Düzeni
MADDE 10 –
(1) Belediye Zabıta Hizmetleri resmi tatil günleri de dahil olmak üzere, günün 24 saati aksatılmadan sürdürülür. Zabıta personelinin çalışma süresi ve saatleri 14/7/1965 tarihli ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde aynı Kanunun 101 inci maddesi gereğince, Belediye Zabıtasının en yüksek dereceli amirinin teklifi ve Belediye Başkanının Onayı ile tespit olunur. Fazla çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393 Sayılı Kanunda yer alan hükümler uygulanır.
Zabıta personelinin çalışma saatleri vardiyalar halinde görevin gereğine göre 24 saat iş 48 saat istirahat veya 12 saat iş 24 saat istirahat şeklinde düzenlenebilir. Belediye Zabıta Memurlarının haftalık olağan çalışma saatleri 48 saati geçmeyecek şekilde düzenlenir. Ancak, personel sayısı az olan dönemlerde 12 saat iş, 12 saat istirahat şeklinde düzenleme yapılabilir. Bu uygulamadan dolayı hizmetin sürekliliğini aksatmamak kaydıyla ve bir sıra dâhilinde personele 657 Sayılı Kanunun 99 uncu maddesi göz önünde bulundurularak, ayrıca haftada bir gün ilave izin verilebilir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 10. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Bu sırada üyelerden Abudder ZORBA’ nın salondan çıktığı, Ferit AYDOĞAN’ ın salona girdiği görüldü.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
MADDE 11-
(1) Niğde Belediye Zabıtasının Görevleri Şunlardır.
Zabıtanın Görevleri ;
a) Beldenin düzeni ve esenliği ile ilgili görevleri;
1) Belediye sınırları içinde beldenin düzenini, belde halkının huzurunu ve sağlığını sağlayıp korumak amacıyla kanun, tüzük ve yönetmeliklerde, belediye zabıtasınca yerine getirileceği belirtilen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
2) Belediyece yerine getirileceği belirtilip de mahiyeti itibariyle belediyenin mevcut diğer birimlerini ilgilendirmeyen ve belediye zabıta kuruluşunca yerine getirilmesi tabii olan görevleri yapmak.
3) Belediye karar organları tarafından alınmış kararları, emir ve yasakları uygulamak ve sonuçlarını izlemek,
4) Ulusal bayram ve genel tatil günleri ile özellik taşıyan günlerde yapılacak törenlerin gerektirdiği hizmetleri görmek.
5) Cumhuriyet Bayramında iş yerlerinin kapalı kalması için gerekli uyarıları yapmak, tedbirleri almak, bayrak asılmasını sağlamak.
Sayfa:29
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
6) Kanunların belediyelere görev olarak verdiği takip, kontrol, izin ve yasaklayıcı hususları yerine getirmek.
7) Belediye cezaları ile ilgili olarak kanunlar uyarınca belediye meclisi ve encümeninin koymuş olduğu yasaklara aykırı hareket edenler hakkında gerekli işlemleri yapmak.
8) 2.1.1924 tarihli ve 394 sayılı Hafta Tatili Kanununa göre belediyeden izin almadan çalışan işyerlerini kapatarak çalışmalarına engel olmak ve haklarında kanuni işlemleri yapmak.
9) Bulunmuş eşya ve malları, mevzuat hükümlerine ve belediye idaresinin bu konudaki karar ve işlemlerine göre korumak; sahipleri anlaşıldığında onlara teslim etmek; sahipleri çıkmayan eşya ve malların, mevzuatta ayrıca özel hüküm yoksa bakım ve gözetim masrafı alındıktan sonra bulana verilmesini sağlamak.
10) 28.4.1926 tarihli ve 831 sayılı Sular Hakkındaki Kanuna göre, umumi çeşmelerin kırılmasını, bozulmasını önlemek; kıran ve bozanlar hakkında işlem yapmak, şehir içme suyuna başka suyun karıştırılmasını veya sağlığa zararlı herhangi bir madde atılmasını önlemek, kaynakların etrafını kirletenler hakkında gerekli kanuni işlemleri yapmak.
11) 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ve bu Kanuna göre çıkarılan 31/7/2006 tarihli ve 25245 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik çerçevesinde binalara verilen numaraların ve sokaklara verilen isimlere ait levhaların sökülmesine, bozulmasına mani olmak.
12) 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde etiketsiz mal, ayıplı mal ve hizmetler, satıştan kaçınma, taksitli ve kampanyalı satışlar ve denetim konularında belediyelere verilen görevleri yerine getirmek.
13) Kanunen belediyenin izni veya vergi ve harçlara tabi iken izin alınmaksızın veya harç ve vergi yatırılmaksızın yapılan işleri tespit etmek, bunların yapılmasında, işletilmesinde, kullanılmasında veya satılmasında sakınca varsa derhal men etmek ve kanuni işlem yapmak.
14) 30/6/1934 tarihli ve 2548 sayılı Ceza Evleriyle Mahkeme Binaları inşası Karşılığı Olarak Alınacak Harçlar ve Mahkumlara ödettirilecek Yiyecek Bedelleri Hakkında Kanuna göre cezaevinde hükümlü olarak bulunanlar ve 11/8/1941 tarihli ve 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkında Kanuna göre, yardıma muhtaç olduğunu beyanla müracaat edenler hakkında muhtaçlık durumu araştırması yapmak.
15) 26/5/1981 tarihli ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununa göre, izin verilmeyen yerlerin işgaline engel olmak, işgaller ile ilgili tahsilat görevlilerine yardımcı olmak.
16) 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanunu hükümlerince belediye sınırları içinde kaçak orman emvalinin tespiti halinde orman memurlarına yardımcı olmak,
17) 12/9/1960 tarihli ve 80 sayılı 1580 Sayılı Belediye Kanununun 15 inci Maddesinin 58 inci Bendine Tevfikan Belediyelerce Kurulan Toptancı Hallerinin Sureti İdaresi Hakkında Kanun, 24/6/1995 tarihli ve 552 sayılı Yaş Sebze ve Meyve Ticaretinin Düzenlenmesi ve Toptancı Halleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre verilmiş bulunan sanat ve ticaretten men cezalarını yerine getirmek ve hal dışında toptan satışlara mani olmak.
18) 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun gereğince yangın, deprem ve su baskını gibi hallerde görevli ekipler gelinceye kadar gerekli tedbirleri almak.
19) 11/1/1989 tarihli ve 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanununa ve ilgili yönetmeliklerine göre, ölçü ve tartı aletlerinin damgalarını kontrol etmek, damgasız ölçü aletleriyle satış yapılmasını önlemek, yetkili tamircilerin yetki belgelerini kontrol etmek, damgalanmamış hileli, ayarı bozuk terazi, kantar, baskül, litre gibi ölçü aletlerini kullandırmamak, kullananlar hakkında gerekli işlemleri yapmak.
20) 14/6/1989 tarihli ve 3572 sayılı İşyeri Açma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun ile 14/7/2005 tarihli ve 2005/9207 sayılı Bakanlar Kurulu Karan ile yürürlüğe konulan, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince,
Sayfa:30
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
işyerinin açma ruhsat' alıp almadığını kontrol etmek, yetkili mercilerce verilen işyeri kapatma cezasını uygulamak ve gereken işlemleri yapmak.
21) 5/12/1951 tarihli ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında korunan eser, icra ve yapımların tespit edildiği kitap, kaset, CD, VCD ve DVD gibi taşıyıcı materyallerin yol, meydan, pazar, kaldırım, iskele, köprü ve benzeri yerlerde satışına izin vermemek ve satışına teşebbüs edilen materyalleri toplayarak yetkililere teslim etmek.
22) 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanuna göre belediye alacaklarından dolayı haciz yoluyla yapılacak tahsilatlarda yardımcı olmak.
23) 13/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ile verilen görevleri yerine getirmek.
24) Korunması belediyelere ait tarihi ve turistik tesisleri muhafaza etmek, kirletilmesine, çalınmalarına, tahrip edilmelerine ve her ne suretle olursa olsun zarara uğratılmalarına meydan vermemek.
25) Mülki idare amiri, belediye başkanı veya yetkili kıldığı amirlerin hizmetle ilgili emirlerini yerine getirmek.
b) İmar ile ilgili görevleri;
1) Fen elemanlarıyla birlikte yapılacak yasal işlemleri yerine getirmek.
2) 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili imar yönetmeliklerine göre belediye ve mücavir alan sınırları içinde güvenlik tedbirleri alınması gerekli görülen arsaların çevrilmesini sağlamak, açıkta bulunan kuyu, mahzen gibi yerleri kapattırarak zararlarını ve tehlikelerini gidermek, kanalizasyon ve fosseptik çukurlarının sızıntı yapmalarına mani olmayı sağlamak, hafriyat atıklarının müsaade edilen yerler dışına dökülmesini önlemek, yıkılacak derecedeki binaları boşalttırmak, yıkım kararlarının uygulanmasında gerekli tedbirleri almak, ruhsatsız yapılan inşaatları tespit etmek ve derhal inşaatı durdurarak belediyenin fen kuruluşlarının yetkili elemanlarıyla birlikte tutanak düzenlemek ve haklarında kanuni işlem yapmak.
3) 20/7/1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu Kanununa göre izinsiz yapılaşmaya meydan vermemek, izinsiz yapıların tespitini yapmak ve fen elemanlarının gözetiminde yıkılmasını sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri almak.
4) 21/7/1983 tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununa göre, sit ve koruma alanlarında ruhsatsız yapı, izinsiz kazı ve sondaj yaptıranları, izinsiz define arayanları ilgili mercilere bildirmek.
c) Sağlık ile ilgili görevleri;
1) 24/4/1930 tarihli ve 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu ve 27/5/2004 tarihli ve 5179 sayılı Gıdaların Üretimi Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, ilgili tüzük ve yönetmeliğin uygulanmasında ve alınması gerekli kararların yerine getirilmesinde görevli personele yardımcı olmak.
2) Ruhsatsız olarak açılan veya ruhsata aykırı olarak işletilen işyerleriyle ilgili olarak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapmak.
3) İlgili kuruluşlarla işbirliği halinde, 5393 sayılı Kanunun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (1) bendi uyarma gayri sıhhi müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatlı olup olmadığını denetlemek.
4) Ev, apartman ve her türlü işyerlerinin çöplerinin sokağa atılmasına mani olmak, çöp kutu ve atıklarının eşelenmesini önlemek.
5) Cadde, sokak, park ve meydanlarda mevzuata ve sağlık şartlarına aykırı olarak satış yapan seyyar satıcıları men etmek, bu hususta yetkili mercilerin kararlarıyla zabıta tarafından yerine getirilmesi istenen hizmetleri yapmak.
6) Gıdaların Üretimi Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, ilgili tüzük ve yönetmelikler gereğince yıkanmadan,
Sayfa:31
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
soyulmadan veya pişirilmeden yenen gıda maddelerinin açıkta satılmasına mani olmak, karıştırıldıklarından şüphe edilenlerden tahliller yapılmak üzere numune alınması hususunda ilgili teşkilata bilgi vermek, yetkili personelin bulunmaması halinde tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen kurallara uygun olarak numuneyi bizzat almak ve yapılan tahlil sonucunda sağlığa zararlı oldukları tespit edilenleri yetkililerin kararı ile imha etmek.
7) Yetkili mercilerin kararları doğrultusunda belirlenen yerler dışında kurban kesilmesini önlemek.
8) 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununa ve ilgili yönetmeliklere göre çevre ve insan sağlığına zarar veren, kişilerin huzur ve sükununu, beden ve ruh sağlığını bozacak şekilde gürültü yapan fabrika, işyeri, atölye, eğlence yerleri gibi müesseseleri tutanak düzenleyerek yetkili mercilere bildirmek ve bu konuda kendisine verilen görevleri yerine getirmek.
9) 8/5/1986 tarihli ve 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununa ve ilgili yönetmeliğe göre bir yerde hastalık çıkması veya sebebi belli olmayan hayvan ölümlerinin görülmesi halinde ilgili mercilere haber vermek, bu yerleri geçici kordon altına almak, yetkililere bu konuda her türlü yardımı yapmak, imhası gereken hayvanların itlafına yardımcı olmak, bunların insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde imhasını yaptırmak.
10) 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununa ve Yönetmeliğine göre hayvan ve hayvansal ürünlerin nakliyeciliğini yapanların ruhsatlarını ve hayvanların menşe şahadetnamelerini kontrol etmek, mezbaha ve et kombinası dışı kesimleri önlemek, bunların hakkında kanuni işlemler yapmak.
11) 24/6/2004 tarihli ve 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ile belediyelere, zabıtanın görevleri içerisinde verilen yetkileri kullanmak.
12) İlgili kuruluşlar ile işbirliği halinde fırınların ve ekmek fabrikalarının ve diğer gıda üretim yerlerinin sağlık şartlarına uygunluğunun denetiminde ilgili kuruluşların talebi halinde nezaret etmek, ekmek ve pide gramajını kontrol etmek, gerekli kanuni işlemleri yapmak.
ç) Trafikle ilgili görevleri;
1) 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre belediye sınırları ve mücavir alanlar içerisindeki karayolları kenarlarında yapılan yapı ve tesisler için belge aramak, olmayanlar hakkında fen elemanları ile birlikte tutanak düzenlemek.
2) Yetkili organların kararı uyarınca belirlenen kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksilerin sayılarını, bilet ücret ve tarifeleri ile zaman ve güzergâhlarını denetlemek.
3) Yetkili organların kararı uyarınca tespit edilen durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerindeki araç park yerlerinde gereken denetimleri ve diğer iş ve işlemleri yapmak.
4) Kanunlarla belediyelere verilen trafik görev ve yetkilerinden belediye başkanlığınca uygun görülenleri yürütmek,
5) Belediyelerce yapılan alt yapı çalışmalarında gerekli trafik önlemlerini almak.
6) Belediyelerce dikilen trafik işaret ve levhalarına verilen hasarları tespit etmek.
7) Şehirlerarası otobüs terminalleri ile diğer garajlardaki otobüslerin fiyat ve zaman tarifelerini denetlemek, uymayanlara tutanak düzenlemek.
d) Yardım görevleri;
1) Beldenin yabancısı bulunan kimselere yardımcı olmak.
2) Savaş ve savaşa hazırlık gibi olağanüstü hallerde sivil savunma hizmetlerinin gerektirdiği ve kendisine verilen görevleri yerine getirmek.
3) Korunmaya ve bakıma muhtaç çocukları, özürlüleri, yaşlıları ve yardıma muhtaç kişileri tespit halinde sosyal hizmet kurumlarına bildirmek.
Sorumluluğu (1) Belediye zabıtası amir ve memurları, görevlerine ilişkin kanun, tüzük, yönetmelik ve emirleri bilmekle, hizmetlerini bunların hükümleri dairesinde yapmakla ve görenlerin yerine getirilmesi sırasında birbirlerine yardım etmekle yükümlü ve sorumludurlar.
Sayfa:32
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Ölçüler ve Ayar Memurluğunun kuruluş teşkilatlanma ve görevleri aşağıdaki gibidir.
a) Kuruluşu:
Ölçüler ve Ayar Memurluğunda, Memurluk bünyesinde çalışan memur personelden oluşur.
b) Görevleri:
Ölçüler ve Ayar Memurluğunun görevleri aşağıdaki gibidir.
1. Ölçü ve tartı aletlerinin muayene ve damgalama görevi Belediyelere verilmiş iken 3516 sayılı ölçüler ve ayar Kanunu’na göre, damga sürelerini doldurmuş bulunan ölçü ve tartı aleti sahiplerine muayene ve damgası için beyanname verilmesinin duyurmak
2. Beyannamesi verilen ölçü ve tartı aletlerinin muayene ve damgalarını yapmak.
3. Kontrollere çıkarak kaçak ve damgasız ölçü ve tartı aleti kullanılmasını önlemek.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 11. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Müdürlük Yetkisi
MADDE 12 –
(1) Zabıta Müdürlüğü, bu Yönetmelikte sayılan görevleri 5393 Sayılı Belediye Kanununa dayanarak Niğde Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
(2) Belediye Zabıtası; kanun, tüzük, yönetmeliklerin ve yetkili belediye organlarının yüklediği görevleri yerine getirebilmek için belediye sınırları içinde;
a) Umuma açık yerlere girer, gerekli kontrolleri yapar, sahip veya işletenlerinden kontrol konusu ile ilgili belgeler ister ve haklarında tutanak düzenler.
b) Boşaltılması ve yıktırılması hususunda yetkili mercilerin karar veya emirleri bulunan yapı, ev veya müesseselere kanuni yetkililerle birlikte girer ve yasal yaptırım uygular.
c) Mevzuatla Belediye Zabıtasına tanınan yetkileri kullanmaya mani olanlar hakkında adli kovuşturma yapılmak üzere tutanak düzenler.
ç) Belediyenin taşınır ve taşınmaz mallarına vaki olacak tecavüzleri usulünce önler.
d) Umumi yerlerde belediye nizamlarına aykırı olarak seyyar satışta bulunan kimseleri ve başkalarının ticarethane önlerini de kapatacak şekilde yaya kaldırımlarını, izinsiz işgal edenleri men eder.
e) Taşıtların durmak, duraklamak ya da park etmek suretiyle yolları, herkesin gelip geçmesine mahsus yerleri ve yaya kaldırımlarını işgallerini önler.
f) Umumi yol, kaldırım ve meydanlarda izinsiz olarak gazete, dergi ve kitapların yerde teşhir edilerek satışını önler,
g) 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında korunan eser, icra ve yapımların tespit edildiği kitap, kaset, CD, VCD ve DVD gibi taşıyıcı materyallerin, pazar veya panayır kurulan yerler, meydanlar, mezat yerleri, yol, meydan, pazar, iskele, köprü gibi umuma ait yerlerde satışına izin vermez ve bunların satışını engeller, satışına teşebbüs edilen materyalleri toplayarak yetkili makamlara teslim eder,
ğ) Sağlığa mutlak surette zararlı olduğu usulünce yapılmış tahliller sonunda sabit olan bozulmuş, kokmuş ve çürümüş gıda maddelerini yetkililerin isteği ve raporu üzerine imha eder,
h) Sahipsiz olup, beldede başıboş dolaşan hayvanların muhafaza altına alınmasını sağlar ve bunlardan tehlike yaratması muhtemel olanların veteriner ekiplerince usulü dairesinde etkisiz hale getirilmesine yardımcı olur,
ı) Umumi yerlerde aşırı derecede gürültü yapanlara, çevreyi kirletenlere, pazar ve panayır yerlerinde geliş ve gidişi zorlaştıranlara gerekli ikaz ve tembihatta bulunur, uymayanlar hakkında gerekli yasal işlemi yapar.
Sayfa:33
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Bu sırada üyelerden Abuder ZORBA’ nın salona girdiği görüldü.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 12. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Müdürlüğün Sorumluluğu
MADDE 13 -
(1) Zabıta Müdürlüğü, Niğde Belediye Başkanınca verilen ve bu Yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
(2) Belediye Zabıtası Amir, Komiser ve Memurları, görevlerine ilişkin kanun, tüzük, yönetmelik ve emirleri bilmekle, hizmetlerini bunların hükümleri dairesinde yapmakla ve görevlerin yerine getirilmesi sırasında birbirlerine yardım etmekle yükümlü ve sorumludurlar.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 13. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Savunma Amaçlı Teçhizat
MADDE 14 –
(1) Belediye Zabıta Personeline görevleri esnasında karşılaştıkları direniş ve fili saldırı durumunda kullanılmak üzere göz yaşartıcı sprey, kask ve kalkan gibi savunma amaçlı teçhizat verilebilir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 14 . maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Hizmetin Gereğini Yapmada Uyulacak Esaslar
MADDE 15 –
(1) Acil durumlarda, kanun, tüzük ve yönetmeliklerde açıklık olmayan veya işin uygulanma tarzına dair emir bulunmayan yahut bunların uygulanmasında tereddüt hasıl olan işlerde belediye zabıta memuru kendi sorumluluğu altında durumun gerektirdiği tedbirleri alır, keyfiyeti en kısa zamanda merciine bildirir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 15. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Çalışma Organizasyon Durumu
MADDE 16 –
(1) Zabıta Müdürü
(2) Zabıta Amiri
(3) Zabıta Komiseri
a) Ekip Aracı
b) Yaya Kontrol Ekipleri
Sayfa:34
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
(4) Zabıta Komiseri
a) Zabıta Kalemi
b) Evrak Kayıt- Yazışma-Dosya -Arşivleme
c) Toplu Taşıma Araçları İşlemleri
ç) Servis Araçları İşlemleri
d) Hizmet Alımı İşlemleri
(5) Zabıta Komiseri
a) Pazar Kontrol Ekibi
b) Pazarcı işlemleri
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 16. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 17 –
(1) Başkanlık Makamının verdiği yetkileri kullanarak, yasalarla belirtilmiş tüm görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup. Belediye Başkanına karşı sorumludur. Başkanlık Makamınca mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.
(2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler, yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantı düzenlemek çalışmaları değerlendirmek.
(3) Müdürlük personelinin her türlü özlük bilgileri ve sosyal haklarını izleyerek arşivlemek ve takip etmek üzere Yazı İşleri Müdürlüğüne/İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne göndermek.
(4) Zabıta Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
(5) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak.
(6) Müdürlükle ilgili kurum içi ve dışı yazışmaların yapılıp dosyalanmasını sağlamak.
(7) Alt birim yetkilileri /personel arasında görev bölümü yapmak izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan alt birim yetkililerinin yerine bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemi almak.
(8) Harcama yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerinin amaçlarına, mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren iç kontrol güvence beyanını düzenlemek ve birim faaliyet raporlarına eklemek.
(9) Yıllık faaliyet raporlarının hazırlanmasını sağlamak ve sağlatmak.
(10) Her yıl stratejik planlama ve performans programı çalışmalarını yapmak ve yaptırmak.
(11) İç ve dış denetim sırasında denetçilere ve yargıya intikal eden hususlarda Mahkemelere bilgi, belge ve kolaylıklar sağlamak.
(12) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli direktifleri vermek, disiplinsizliklere ve çalışma şartlarını bozucu eylemlere müsaade etmemek, toplam kalite yönetimi ve verimlilik için çalışma şatlarını iyileştirmek ve prensipler koymak, personel için kurs ve seminerler tertip etmek.
(13) Çalışma verimini artırmak amacıyla; kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak.
(14) Müdürlüğün yıllık bütçesini Amirlik/Komiserlik/Şeflik/Personellerden gelen talepler doğrultusunda hazırlayıp/hazırlatıp Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.
(15) Belediyenin Stratejik Plan ve Performans Programında yer alan müdürlük ile ilgili hedeflerini gerçekleştirmek, müdürlüğün birim performans ve birim faaliyet raporlarını hazırlayıp/hazırlatıp Strateji Geliştirme Müdürlüğüne göndermek.
Sayfa:35
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 17. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Zabıta Amirliği Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 18 –
(1) Yönetmeliğin üçüncü bölümde belirtilen görevleri yapmak, yaptırmak, yetkileri kullanmak, kullanılmasını sağlamak ve sorumluluk dahilinde çalışma yapmak ve yaptırmak.
(2) Sorumlu olduğu bölge içinde beldenin düzenini ve belde halkının sağlık ve huzurunu korumak amacıyla yetkili organların bu amaçla kalacakları kararların yürütülmesini sağlamak.
(3) Belediye suçlarının işlenmesini önleyici tedbirleri almak ve işlenen belediye suçlarının takibini sağlamak.
(4) Ekiplere gelen evrak ve dilekçelerin gereğinin yapılmasını sağlamak.
(5) Tüm telefon ve telsizle bildirilen şikayet ve müracaatları ekiplere bildirmek, bildirilmesini sağlamak ve sonucunu takip etmek.
(6) Belediye Zabıtasının çalışma saatlerinin düzenlenmesi ile ilgili olarak Zabıta Müdürüne öneri sunmak.
(7) Belediye Başkanınca onaylanan çalışma saatlerine uygun olarak günlük çalışma programlarının uygulanmasını sağlamak.
(8) Başkanlık Makamınca görev verilmesi halinde görev alanına giren konularda Zabıta Müdürlüğünü temsilen ilgili komisyon toplantılarına katılmak.
(9) Zabıta Müdürlüğü ile Belediyenin diğer birimleri arasındaki çalışmalara katılmak.
(10) Ekipler arasında görev dağılımı yapmak.
(11) Asker ailelerinden muhtaç olanlara ve Belediyenin yapacağı diğer sosyal yardımlarla ilgili araştırma ve soruşturma yapılmasını sağlamak.
(12) Ekiplerinde çalışan memurların kılık kıyafetlerini ve davranışlarını takip etmek.
(13) Pazar yerlerinin düzeninin ve pazar esnafının faaliyetlerinin mevzuata uygun olarak sürdürülmesini sağlamak.
(14) Ekiplerinin görevi dışındaki olumsuzluğa müdahale etmesini ve ilgili ekibe bildirmesini sağlamak. Gerekirse müşterek çalışma yapmak ve yaptırmak.
(15) Belediye sınırları dahilinde faaliyet gösteren işyerlerinin denetlenmesi ve faaliyetlerini mevzuata uygun olarak sürdürmelerini, uygun olmayanlar hakkında gerekli yaptırımların uygulanmasını sağlamak.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 18. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Zabıta Komiserlerinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 19 –
1) Yönetmeliğin Üçüncü bölümde belirtilen Görevleri yapmak, Yetkileri kullanmak
2) Sorumluluk dahilinde çalışma yapmak,
3) Ekibe gelen evrak ve dilekçelerin gereğini yapmak/yaptırmak.
Sayfa:36
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
4) Çevre düzenin sağlanması amacıyla bölge sınırları içinde gerekli olan denetimleri ve kontrolleri yapmak, geliş-geçişe mani işyeri ve diğer işgallerin kaldırmak/ kaldırılmasını sağlamak.
5) Çevre düzenini bozan kişiler hakkında yasal işlemleri yapmak.
6) Üstlerinden aldığı emir ve görevleri yerine getirmekle sorumludur.
7) Ekip görevi dışındaki olumsuzluğa müdahale eder ve ilgili ekibe bildirmek, gerekirse müşterek çalışma yapmak.
8) Sorumlu olduğu bölge sınırları içerisinde kurulan pazarların genel asayişinin sağlanması, pazar çizgilerinin çizdirilmesi ve kurulan pazarların bu çizgilere göre kurulmasını sağlamak.
9) Pazarlar içerisinde ve dışında seyyar satışların yapılmasına engel olunmasını sağlamak.
10) Pazarlarda, etiket kontrolü, ölçü-tartı (aletlerinin Oo kontrolünü yapmak/yaptırmak,
11) Yıkanmadan yenen ürünlerin açıkta satılmamasını sağlamak.
12) Zabıta Müdürlüğüne gelen evrakların teslimi, sınıflandırılması, kaydedilmesi ve ekiplere dağıtılmasını sağlamak.
13) Ekiplerden gelen evrakların kontrolünü yapmak ve evrakların dosyalanmasını sağlamak.
14) İç ve dış birimlere gönderilecek yazıları; resmi yazışma kurallarına uygun olarak yazmak /yazdırmak.
15) Personelin günlük, haftalık izin ve nöbet çizelgesi ile günlük görev defterinin hazırlanmasını sağlamak ve sağlatmak.
16) Müdürlük hizmet alımı ile iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
17) Taşınır Mal Yönetmeliğine göre Zabıta Müdürlüğünün mal ve hizmet alımlarının evraklarını ve demirbaş kayıtlarını yapmak ve yaptırmak.
18) Bu yönetmelikte ve diğer mevzuatlarda belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 19. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Trafik Şefliği Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 20 —
1) Yönetmeliğin üçüncü bölümde belirtilen görevleri yapmak, yetkileri kullanmak ve sorumluluk dahilinde çalışma yapmak,
2) Ekibe gelen evrak ve dilekçelerin gereğini yapmak.
3) Belediye sınırları içerisindeki karayolları kenarlarında yapılan yapı ve tesisler için belge aramak, olmayanlar hakkında fen elemanları ile birlikte tutanak düzenlenmesini sağlamak
4) Yetkili organların kararı uyarınca belirlenen sınırlar dahilinde servis ve toplu taşıma araçları ile taksilerin sayılarını, bilet ücret ve tarifeleri ile zaman ve güzergahlarını denetlemek.
5) Yetkili organların kararı uyarınca bölge sınırları dahilinde tespit edilen durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerindeki araç park yerlerinde gereken denetimleri ve diğer iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak.
6) Kanunlarla belediyelere verilen trafik görev ve yetkilerinden Belediye Başkanlığınca uygun görülenleri yürütmek.
7) Belediyelerce yapılan alt yapı çalışmalarında belediye sınırları dahilinde gerekli trafik önlemlerini almak.
8) Ekibinde çalışan memurların kılık kıyafetlerini ve davranışlarını takip etmek.
9) Trafik ekibine gelen dilekçe ve resmi kurum yazışmalarının gereğinin yapmak.
10) Ekip görevi dışındaki olumsuzluğa müdahale etmek ve ilgili ekibe bildirmek, gerekirse müşterek çalışma yapmak.
11) Sinyalizasyon, Elektrik ve Şoförlük Biriminin çalışmalarını sevk ve idare etmek.
Sayfa:37
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 20. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (31 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Bu sırada üyelerden Fatih DOĞAN’ ın salondan çıktığı görüldü.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin Alınması
MADDE 21 –
(1) Müdürlüğün tüm personeline verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 21 . maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Görevin Planlanması
MADDE 22 –
(1) Zabıta Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 22 . maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Görevin Yürütülmesi
MADDE 23 -
1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 23. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği
MADDE 24 –
(1) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.
(3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 24. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Sayfa:38
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Bu sırada üyelerden Bahadır ALTINTAŞ’ ın salondan çıktığı görüldü.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 25 –
(1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 25. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlem
MADDE 26 –
(1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 26. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 27 –
(1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından kalem görevlileri ve ilgili Zabıta Komiseri sorumludur.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 27. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Devir Teslim İşlemleri
MADDE 28 –
(1) Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölümü hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda, görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmetleri altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir ve teslimini yapmaları zorunludur. Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılamaz.
Sayfa:39
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 86
Çalışanın ölümü halinde kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 28. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 29 –
(1) İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 29. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Yürürlük
MADDE 30 –
(1) Bu yönetmelik Niğde Belediye Meclisinin onayından itibaren yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 30. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Yürütme
MADDE 31 –
(1) Bu yönetmelik hükümlerini Niğde Belediye Başkanı yürütür.
Başkan- Maddeyi dinlediniz. söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre, 31. maddeyi oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun ( 29 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Sayfa:40
Karar Tarihi:06.05.2022 Karar No: 87
Başkan- Gündemin 12. maddesi, Niğde Şoförler Esnaf Odası Başkanlığı şoförler odasına kayıtlı taksici esnaflarının taksimetre rayiç bedellerinin güncellenmesi hususundaki taleplerinin müzakere ve karara bağlanması. Teklif yazısını okuyoruz.
BAŞKANLIK MAKAMINA
(Zabıta Müdürlüğü)
08.03.2022 tarih ve 230174 sayılı dilekçe ile başvuran Niğde Şoförler Esnaf Odası Başkanlığı şoförler odasına kayıtlı taksici esnaflarının akaryakıt ve diğer masraflarının artmasından dolayı mevcut tarifenin yetersiz kaldığını, bu nedenle yeniden taksimetre rayiç bedellerinin güncellenmesini talep etmiş olup, istemiş oldukları rayiç listesi aşağıda tabloda belirtilmiştir. Konunun Belediyemiz Meclisinde görüşülerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
Emrah DİVRİN
Zabıta Müdürü
(imza)
MECLİS
Ahmet TACİROĞLU
Belediye Başkanı
(imza)
Bu sırada üyelerden Fatih DOĞAN’ ın salona girdiği görüldü.
Başkan- Teklif yazısını dinlediniz üzerinde söz almak isteyen var mı? Olmadığına göre taksimetre rayiç bedellerinin yeniden güncellenmesi hususunu Belediyemiz Plan Bütçe Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler?-Kabul etmeyenler? (Yapılan açık oylama sonucunda mevcudun (30 oyla) oybirliğiyle kabul olundu.)
Niğde Belediyesi
Niğde Belediyesi